תנועת "דרכנו" פנתה היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנלדבליט, בדרישה להפעיל את נבצרות ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בפנייתם אמרו כי במידה והדרישה לא תענה בתוך 24 שעות תוגש עתירה לבג"ץ. בתוך כך, ב"דרכנו" הנחו את היועצים המשפטיים להכין כבר את העתירה הדורשת מבג"ץ להפעיל את סעיף הנבצרות של נתניהו.

יאיא פינק, מנכ"ל תנועת דרכנו אמר "ראש הממשלה עולה עם D9 על הממלכתיות הישראלית ודורס את הדמוקרטיה של כולנו". הוא הוסיף כי "עתידו המשפטי של ראש הממשלה פחות חשוב מעתידה של מדינת ישראל ולכן תנועת דרכנו פונה בדקות אלו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להוציא את ראש הממשלה לנבצרות, בהמשך להתנהלותו בישיבת הממשלה ומינוי שר משפטים מטעמו באופן שאינו חוקי ובניגוד לעמדת היועץ המשפטי. אם היועץ המשפטי לא ייעתר נפנה לבג"ץ".

כזכור, בשבוע שעבר היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי דינה של עתירת התנועה לאיכות השלטון להוציא את נתניהו לנבצרות להידחות. זאת, מכיוון שלשיטתו, "מכלול הנסיבות הרלוונטיות הקיימות אינו מבסס לעת הזו עילה לקביעה שיפוטית לפיה נבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו". 

עם זאת, הוא לא חסך את ביקורתו על ראש הממשלה: "לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, עמידתו של נאשם בעבירות חמורות הנוגעות לטוהר המידות, שמשפטו מתנהל בימים אלו בבית המשפט המחוזי בירושלים, בראשות הממשלה – אשר בין היתר נדרשת למנות בעלי תפקידים מרכזיים במערכת אכיפת החוק וברשות השופטת – אכן מעוררת קשיים משמעותיים, במישורים שונים".