הפרשן אבישי בן חיים, שוחח הבוקר (רביעי) עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב-103FM ודן בעימותים סביב אי מינוי שר משפטים: "זו החלטה חסרת אחריות. יש לנו מערכת משפט שנשלטת בצורה מבהילה על ידי האליטה, משתמשת בה ככלי פוליטי, ומטריפה את המערכת הפוליטית ומשתקת אותה כמעט כיעד אינסטינקטיבי".

לשיטתו, אירועי אמש מחדדים את התופעה האמיתית, "הסיפור הוא ששופטי בג"ץ היום מחליטים על פי עמדה שמייצגת את ישראל הראשונה. מהמקום בו פשוטי העם משתתפים, למקום בו אין להם ייצוג במערכת המשפט".

נתניהו על מינוי שר המשפטים, קרדיט לשכת ראש הממשלה

"מערכת המשפט משתמש ככלי להתיש את המערכת הפוליטית ולא לאפשר לה לתפקד. הדמוקרטיה לא מתפקדת. ההגמוניה לקחה את הכוח הדמוקרטי והעבירה למערכת המשפט. במקום שדברים שנוגעים לכלל האומה כל האומה תחליט, בג"ץ מחליט".

בהתייחסו לעימותים אמש, אמר: "זו תגובה קטנה של ראש הממשלה למאבק גדול משנת 77', העברת הסמכות מהדמוקרטיה אל ההגמוניה", הבהיר בן חיים, "היעד הפך להיות נתניהו". בסיכום דבר טען כי ל-52 המנדטים בגוש הימין – "אין ייצוג בבית המשפט העליון, זו בעיה חברתית שלא ניתן להתעלם ממנה".

כזכור, דבריו מגיעים ברקע סאגת מינוי שר המשפטים הקבוע, שלאחריה קבעו שופטי בג"ץ כי החלטת הממשלה בדבר מינויו של אופיר אקוניס לתפקיד, אינה תקפה "ובעת הזו אין שר משפטים מכהן בישראל". ההחלטה למינוי אקוניס התקבלה לכאורה בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וראש הממשלה החליפי, שר הביטחון בני גנץ.