שר הביטחון בני גנץ סירב היום (רביעי) להודיע באופן חד משמעי שלא יסכים להקים ממשלה עם בנימין נתניהו, גם אם יהיה הראשון ברוטציה, אך בריאיון לחדשות 12 חזר ואמר כי "אין לכך היתכנות". בנוסף, סיפר כי בכוונתו לדרוש את תיק המשפטים גם בממשלה הבאה: "ביטחון לאומי זה גם מערכת משפט חזקה". בהמשך, דווח כי בכירים בגוש השינוי הזהירו שדרישותיו של גנץ עלולות למוטט את הגוש כולו.

"אתמול מזימת אפריל הפכה מתרחיש להתרחשות", אמר גנץ בפתח דבריו. "אני מאוד שמח שהצלחנו למנוע את הפיגוע הזה בדמוקרטיה. זה היה אחד הרגעים המביכים ביותר למנהיגות במדינת ישראל, מנהיגות שיודעת שהיא פועלת באופן בלתי חוקי. אני מקווה שחברי בגוש השינוי ראו שלא רק שאין על מה לדבר אין גם עם מי לדבר ולכן אני מציע לא לעשות רחש בחש כאילו יש משהו אחר".

גנץ אף הודיע: "אני מתכוון לדרוש את תיק המשפטים גם בממשלה הבאה. ביטחון קשור גם בביטחון הלאומי שלנו ומערכת משפט חזקה, אני חושב שאנחנו מפלגה מספיק גדולה בשביל לקבל שני תיקים. תיק המשפטים צריך להיות בידי כחול לבן שכבר שנה נאבקת כדי לאבטח את שלטון החוק וכך נעשה בהמשך".

גנץ הוסיף וציין כי לא הופתע מהתקפלותו של נתניהו בעניין מינויו לשר המשפטים, ואמר: "ההסכם אומר שהמשרד שייך לכחול לבן, כך זה נקבע בחוק ובהסכם, לא הייתה באמת דרך חוקית אחרת ולא הופתעתי, טוב שזה נחסך מבג"ץ העניין הזה".

כאמור, כשנשאל האם הוא מתחייב שלא לשבת עם נתניהו, גם לא כראשון ברוטציה, אמר גנץ: "אין לדבר הזה היתכנות ואנו מתקדמים לממשלה חדשה. הבהרתי שאני חושב שצריך ממשלה חדשה, ממשלת שינוי, נתניהו לצערי המחיש אתמול פעם נוספת אם למישהו היה תקווה או צל של ספק שבסופו של דבר אי אפשר לעבוד עם נתניהו, הוא מוכוון כרגע רק לפי האינטרסים שלו".

כאשר המראיינת יונית לוי ניסתה בכל זאת להוציא ממנו תשובה נחרצת יותר, חזר ואמר גנץ: "אין היתכנות, אני עדיין רוצה להיות ראש הממשלה ומאמין שביום מן הימים זה יקרה, אבל בינתיים ממוקדים שלהוציא את ישראל לדרך חדשה, מקווה שאף אחד לא יתפוס את הממלכתיות שלי כחולשה פוליטית".

הוא הוסיף: "ההיתכנות הזו נפסלה ואני ממשיך קדימה. אמרתי בשיחה עם נתניהו שההיתכנות לא קיימת, אכן הייתה שיחה, אכן היתה פנייה, הסברתי שההיתכנות לא ממש קיימת ובזה סגרנו את העניין. בסופו של דבר אין היתכנות אלא לממשלת שינוי אין פתרון אחר, צריך לקבוע מי יעמוד בראש ממשלת השינוי, לפיד או בנט, ומקווה שנוכל לצאת לדרך חדשה".

ואם הם לא יצליחו?
"אם הם לא יצליחו אז הנוהג הפוליטי הוא שהדבר חוזר לכנסת והיא צריכה לבחור מי מחבריה יכול להגיע ל-61 ממליצים, וזה פרק שטרם הגענו אליו. אני לא מעוניין בבחירות חמישיות".