שר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן, שוחח היום (חמישי) עם גיא פלג וניסים משעל ב-103FM ודן בסוגיית מינוי שר המשפטים ובאפשרות להוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות. "זה מצב קשה, אבל מערכת המשפט היא זו שצריכה לקבוע וזה מעמיד אותה בלחץ גדול". באשר להחלפת ראש הממשלה, הסביר: "למערכת הפוליטית אין בעיה להחליפו, חברי הכנסת צריכים להתאגד ולעשות את זה".

בנימין נתניהו בישיבת מרכז הליכוד לאיחוד רשימות (צילום: ללא קרדיט)

פרידמן התייחס לכאוס מינוי שר המשפטים, שהסתכם בהסכמה על מינויו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ לתפקיד, והסביר כי ההחלטה שקדמה למינוי גנץ נעשתה בניגוד לחוק יסוד הממשלה שנעוץ בחלוקה הפריטטית בין גנץ לנתניהו. "הסכמים קואליציוניים מפרים וזה לא מנוגד לחוק. ההסכם הקואליציוני הזה קיבל ביטוי בחוק יסוד". על כן, להגדרתו סיפור המינוי מהווה "חוסר נימוס בוטה, אנרכיה". 



שר המשפטים לשעבר הבהיר את הזהירות בה נוקטת מערכת המשפט באשר להוצאת נתניהו לנבצרות על אף יכולתה לעשות כן: "אני מבין את הזהירות, בייחוד כשאנחנו נמצאים בעיצומו של משא ומתן להקמת ממשלה. מקווה שתמצא דרך להקים ממשלה שנתניהו לא יעמוד בראשה", כך אמר, "זה הפתרון הפוליטי והנכון".

"צריך להבין הבעיה היא שהמערכת המשפטית חוששת ונזהרת מפני האפשרות שהיא זו שתקבע בניגוד למערכת הפוליטית", כך הוסיף פרידמן באשר להפעלת מהלכים משפטיים נגד ראש הממשלה.