קרב הציוצים ברשתות החברתיות בשבועות האחרונים בין ח"כ יאיר גולן (מרצ) לח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) עובר לזירה המשפטית, לאחר שבן גביר הגיש תביעת לשון הרע נגד גולן, על כך שכינה אותו "מחבל" ואף האשים אותו כי הוא תומך ב"מחבלים" מנוער הגבעות.

התביעה מתייחסת, בין השאר, לדברים שאמר בן גביר כשביקר ביום העצמאות האחרון במאחז שהוקם במקום שבו נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי, על הרשעתו של צעיר מנוער הגבעות בהצתת כנסיית הלחם והדגים ועל עונש המאסר הכבד שקיבל אותו צעיר בערעור בבית המשפט העליון.

בן גביר אמר אז: "דבר אחד גרם לי לעצור הכל ולהגיד אני רוצה פוליטיקה. זה היה אחד התיקים של הצתת כנסיית הלחם והדגים. צריך לתקן את מערכת המשפט, וצריך לתקן ולהפסיק את הרדיפה נגד כל הנערים המתוקים האלה, שהם חלוצים, שהם אוהבי ישראל, שאנחנו בזכותם נמצאים כאן. הם צריכים לקבל את פרס ישראל".

יאיר גולן נואם בכנסת (צילום: אורן בן חקון)
יאיר גולן נואם בכנסת (צילום: אורן בן חקון)

בתגובה צייץ ח"כ גולן בחשבון הטוויטר שלו: "בן גביר גילה מה גרם לו ללכת לפוליטיקה – הרדיפה נגד נוער הגבעות". יום אחר כך צייץ גולן, בין היתר, כי "איתמר בן גביר ממפלגת חתונת הדמים מודה שהוא רוצה לסייע למחבלי הגבעות כמו אלה ששרפו את בית הספר הדו־לשוני. צריך להסיר לו את החסינות ולהעביר אותו לחקירת שב"כ. היותו חבר כנסת היא תקלה לאומית".

התביעה גם מתייחסת לדברים שצייץ גולן בעקבות דברים שאמרה המגישה ובעלת הטור עירית לינור, ולפיהם היא "מעדיפה את בן גביר על פני יאיר גולן״. בתגובה כתב גולן: "אלו פני הימין הביביסטי. מעדיפים מחבל, גזען, הומופוב, כהניסט שאיים על רבין ולא גויס כי היה חבר בארגון טרור, על פני מי ששירת בצה״ל 38 שנה והגן בגופו על ישראל. הגיע הזמן להעביר את התנועה האנטי־ציונית הזאת לפח הזבל של ההיסטוריה".

כמו כן, תובע בן גביר את גולן על שפרסם השבוע בחשבון הטוויטר שלו: "המחבל שהורשע בחברות בארגון טרור והסתה לגזענות, איתמר בן גביר, טען מעל בימת הכנסת שעשו לכהנא 'רצח אופי'. הנה לקט ציטוטים של כהנא".

ח"כ גולן מסר כי לא יגיב בשלב זה.