הפרשן הפוליטי של חדשות 12, אמנון אברמוביץ', התייחס הבוקר (ראשון) בראיון לגל"צ לפלונטר הפוליטי ולניסיונות להקמת ממשלה. כמו כן, התייחס גם לאסון במירון, ולהשפעתו על ההליך הפוליטי: "חשוב לחזור ולומר את שבח החברה הישראלית. ראינו כאן את ההתנדבות, את ההזדהות של תל אביב החילונית עם החרדים, את תרומות הדם, את התגייסות ערביי ישראל, והפער האדיר בין האיכות החברתית לבין תת האיכות הפוליטית והמנהיגותית".

כשנשאל האם מה שקרה בסוף השבוע ישפיע על ההתנהלות הפוליטית והאופציות שעומדות בפני ריבלין, השיב: "לא יודע לאמוד את זה ולומר באופן מדויק, אבל אמשיך את דבריי הקודמים. יש לנו כאן ליקוי בתודעה אזרחית. עזוב ימין-שמאל, דתיים-חילוניים-חרדים, שלטון אמור להבין שהוא אמור לשרת אותנו לא אנחנו אותו. בראש הליכוד עומד אדם שכבר 15 שנים ראש ממשלה והוא רוצה עוד ארבע. זה מצב דברים לא בריא ולא נכון. תניח בצד את הוויכוחים האידיאולוגית, אנחנו מדברים על תשתית שלטונית". 

"אני לא מבדיל בין הממשלות, אני מבדיל בין תפיסה אזרחית. שלטון חייבים להחליף, אסור להחליף אותו יותר מ-8 שנים, משתי קדנציות, במקרה של הצלחה פנומנלית שלוש. היו ולצערנו עוד יהיו קריסות, השאלה היא מה רמת המוכנות של החברה הישראלית. תראה, מה קרה בקורונה? היו 6,320 מתים. מדינה כמו ישראל, עם תנאים גיאופיזיים כאלה, נתיב כניסה אחד, אוכלוסייה צעירה - לא היינו צריכים להגיע לזה. תראה איך נוהל הנתב"ג, איך נוצר מצב שבו כל השיקולים הם פוליטיים", הוסיף. 

"אני לא מדבר על מירון במובנים טכניים ומבצעיים. כולנו מכירים את כל הדוחות הקודמים על הר מירון, אני מדבר על רמת מוכנות כוללת ישראלית, על הבוז לפקידים, על האנשים שלמעשה מחזיקים את המדינה הזו. מי מציל את המדינה במלחמותיה? החיילים. גולדה מאיר אמרה לאחר יום כיפור שהגנרלים כשלו, החיילים הצילו את המולדת. על זה אני מדבר", המשיך אברמוביץ'.

"ביום ג' פוקע המנדט שהעניק לנתניהו. אם נתניהו לא מצליח להרכיב ממשלה, מן הדין שיעביר את המנדט למישהו אחר מהגוש השני. המיאוס מהקרקס הזה לא צריך להביא אותו דווקא לאופציה הזו. נתניהו קיבל מספיק הזדמנויות ואורכות, ומן הדין להעביר את המנדט למישהו אחר. כשריבלין מוסר את זה, מה זה משנה אם זה לכנסת או למועמד אחר. זה יהיה לא מדויק וצודק להעביר לכנסת", הוסיף. 

לסיום נשאל אברמוביץ' האם בתוך הליכוד יקום מישהו ויגיד לנתניהו שצריך לשים מישהו אחר בראש כדי להרכיב ממשלה, והשיב: "תראה, ישנן פיגורות רבות ושרים רבים וח"כים שיגידו לך את זה באוזן - שנתניהו צריך כבר ללכת. הוא המחסום בפני הקמת ממשלת ימין על מלא או ממשלת ימין-מרכז בראשות הליכוד. נתניהו הוא המחסום, אבל האם יש שם מישהו שיעז להתייצב? אני בספק רב. אחד הבעיות של האנשים הללו מלבד האופי הפחדני, יש שם הרי חמישה מועמדים שרואים את עצמם כמועמדים ופוסלים את האחרים. לו הם היו מתאחדים סביב אחד מהם ודאי שאפשר היה לעשות את זה".