בתום פגישה עם בכירי רבני הציונות הדתית, יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' חזר היום (שני) על התנגדותו הנחרצת להקמת ממשלה בתמיכתה של מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס, למרות מסע הלחצים הכבד שמופעל נגדו במטרה לשכנעו לשנות את עמדתו. בנוסף, הבהיר סמוטריץ' כי בניגוד לדיווחים, אין בכוונתו להתפטר מהכנסת במקרה בו תוקם ממשלה שכזו. 

בהודעה שפרסם הרב דרוקמן בסיום ההתייעצות הכריז כי הוא מעניק גיבוי מלא לסמוטריץ' בהתנגדותו להקמת ממשלה שתתבסס על רע"מ, וקורא לבנט להודיע לאלתר על הצטרפותו לממשלת ימין ושלילה מוחלטת של האפשרות שיחבור לממשלת שמאל ותומכי טרור. הרב קרא גם לסער ושותפיו לשים הכל בצד ולהצטרף לממשלת ימין שתתבסס על המפלגות הציוניות בלבד.

סמוטריץ מצידו חזר על התנגדותו לאפשרות בציוץ שפרסם לאחר הפגישה בחשבון הטוויטר שלו: "חוזר אחרי כמה שעות שלא הייתי כאן ורואה את חגיגות התפטרותי. צר לי להשבית שמחות אבל אין לי שום כוונה להתפטר", כתב בחשבון הטוויטר שלו. האצבע שלי תישאר תקועה עמוק בסכר ותמנע את קריסת הציונות בהקמת ממשלה שתישען על תומכי טרור ששוללים את קיומנו כמדינה יהודית. חולדאי לא צריך להאיר את בניין העירייה הלילה בתמונתי".

כאמור, יממה וחצי לתום המנדט של נתניהו ושעות ספורות לאחר לאחר שהרב צבי טאו הכשיר ממשלה בתמיכת רע"מ, בכירי הרבנים של הציונות הדתית התכנסו בביתו של הרב דרוקמן על מנת לקבל החלטה בסוגיה. לדברי גורמים המעורים בפרטים, נראה כי לסמוטריץ' אין כוונה לוותר על עמדתו ועל עקרונותיו בעניין, ואם הרבנים הבכירים היו מחליטים להכשיר את רע"מ, הוא אף היה מוכן לשקול התפטרות מהכנסת כדי שלא לבזות את הרבנים. כאמור, סמוטריץ' הכחיש את הדברים. 

בהתאם, מוקדם יותר היום מפלגתו של סמוטריץ הודיעה כי לא חל שינוי בעמדתה לגבי הקמת ממשלה בתמיכה או הישענות על רע"מ. מהמפלגה נמסר: "אין ולא יהיה שינוי בעמדת הציונות הדתית לגבי הישענות על תומכי מחבלים ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית. מי שיעלה על דעתו להקים ממשלה שכזו שתסכן את המדינה היהודית יישא אות קין עד אחרון ימיו".

לדבריהם, סמוטריץ' הבהיר את הדברים אמש לראש הממשלה בפגישתם ואף הבהיר לו שיפעל בכל הכלים שלרשותו על מנת לוודא שממשלה שכזו לא תקום בכל מקרה ובכל צד של המפה הפוליטית. "מצער מאוד שראש הממשלה נתניהו שהצהיר מעל כל במה שלא יקים בשום אופן ממשלה עם תומכי הטרור פועל ללא לאות להקים ממשלה כזו", מסרו.

עוד הוסיפו במפלגה: "יש מתווה טוב שמאפשר הקמת ממשלת ימין כבר היום. כל השחקנים מכירים את פרטי המתווה אך הוא דורש ויתורים של כל השחקנים. אדוני ראש הממשלה, גדעון, נפתלי, המשחקים הללו מסוכנים לעתידה של מדינת ישראל. אנו מציעים לחדול ממשחקי האגו ולהקים ממשלת ימין באופן מיידי".

גם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר התבטא בגל"צ נגד הישענות על רע"ם ואמר נחרצות: "לא נמליך את מנסור עבאס. לא נשתף פעולה, לא בהימנעות ולא בשום קונסטלציה, עם מנסור עבאס - אוי ואבוי אם הוא יהיה ממליך מלכים. אם הוא האיש המרכזי שמוביל להקמת ממשלה, ברור שבכל סוגיה נתניהו יידרש לאישורו".

הודעת הציונות הדתית מגיעה בעקבות מכתבו של הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם, בו קרא להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו בתמיכת מפלגת רע"ם. "ההסתמכות על שאינם יהודים להקמת ממשלה, יש בה חילול השם גדול! אולם, ההסכמה לתת יד למזימות ההרסניות להן מצפים אויבי ישראל, בביטול עניינה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכל הכרוך בזה, היא חילול השם נוראי".

לדבריו, "מזימתם של גורמי השמאל הקיצוני, מובילי 'מדינת כל אזרחיה', אינה רק להדיח את בנימין נתניהו ולהקים ממשלה שמדיניותה המדינית-בטחונית תהיה מיסודה נטולת זקיפות קומה ועלולה לגרום נזקים כבדים בעמידתנו נגד איראן ובעמידה על שלמות ארצנו, תוך קידום מחשבת הכזב של 'שתי מדינות לשני עמים'. על כן אני קורא, לכל מי שהדבר בידו, לפעול ככל יכולתו על מנת לתת את הכוח בידי ראש ממשלתנו". 

הרב שמואל אליהו אמר בגלי ישראל כי הוא מצטרף למכתב התמיכה של הרב צבי טאו בממשלה בתמיכת רע"ם: "קראתי את דברי הרב טאו ואני מזדהה עם כל מילה. צריך לתת לזה סיכוי. אני חושב שצריך לאפשר את זה, לא מתעלם מהחששות אבל אנחנו ברגעי הכרעה, אמרתי את זה לסמוטריץ', הוא צריך להבין שנעמוד מאחוריו".