ח''כ יאיר גולן הגיב הבוקר (שלישי) ב-103FM לסערה שיצר ברשת, לאחר שצייץ ביקורת נגד חיילי צה''ל אשר ירו במחבלת שהתקרבה לעברם עם סכין בידה. גולן אמר כי "האירוע הזה לא היה צריך להסתיים במוות. בעיניים המקצועיות שלי, הסיטואציה נפתרה בהתנהגות לא מקצועית של החיילים". סגן הרמטכ''ל לשעבר אף הוסיף כי "ירי מתחת לברך לא מוביל למוות, בסרט רואים ברור עד הירי, לא ברור מה שקרה. אני הייתי מצפה לידיעה שהנושא ייבדק".

בתחילת דבריו טען ח''כ ממרצ כי לדעתו, מותה של האישה בת ה-60 "עובר במן אדישות שאני לא מצליח להבין. אף אחד לא מתייחס לאירוע. אני לא יודע אם היא מחבלת, אם יש לה עבר בתאי טרור ופעילות מתמשכת בחמאס, אם אין לה – היא לא מחבלת".

הוא המשיך ואמר כי "יש סיטואציה מבצעת, שברגע שיש מוות, הוא מלהיט את היצרים ועלול לתדלק מעגל דמים שמי שישלם בחייו הוא האזרח הישראלי. אני הייתי פועל אחרת, רץ אליה ותופס אותה. זו אישה בת 60, כבדת משקל, לא נראית זריזה במיוחד, היה אפשר להשתלט בלי ירי, אבל אם יורים אז ביד או ברגל".

כזכור, אתמול ציוצו של גולן יצר סערה ברשת, כאשר פרץ ויכוח בינו לבין השר רפי פרץ שהשיב לדבריו של גולן: "תגובתך מקוממת. חיי חיילי צה''ל ותושבי ישראל מעל הכל, בטח מעל חיי מחבלת". גולן השיב לו כי "תתבייש אתה, ככה לא נוהגים לוחמים. נדמה לי שאיבדת משהו משיקול הדעת המוסרי שהיה לך בעבר".

אביו של אחד הלוחמים: "השטויות שגולן מדבר - חוסר אחריות מדרגה ראשונה"

בתוך כך, אביו של אחד הלוחמים, שסיכלו ניסיון פיגוע בצומת גוש עציון, שוחח הבוקר עם בן כספית וינון מגל ותקף את ח''כ גולן על דברי הביקורת שהשמיע: "עם כל הכבוד, השטויות שהוא מדבר זה חוסר אחריות מדרגה ראשונה. אני לא מצפה משדרים ופוליטיקאים לכלום, אבל טיפה אחריות. באזורים האלו נמצאים הילדים שלנו, שהמדינה שלחה אותם, המצב הזה מורכב בהגדרה".

האב המשיך ואמר כי "בסרטון אני ראיתי הרבה דברים טובים, חיילים מדוגמים עם כל הציוד, לבושים לתפארת מדינת ישראל, מתודרכים ורואים בבירור שהחיילים מתנהגים למופת. הם צעקו לה לעצור ורק בשלב מאוחר יחסית דרכו את הנשק וביצעו ירי באוויר. למרות זאת, היא המשיכה להתקדם ונופפה בסכין".

לטענתו, החיילים ירו כי "חשו איום. בפריים האחרון בסרטון רואים שהיא נמצאת בטווח של מטרים ספורים מהם, היא התחילה במרחק של 50 מטרים, התקדמה, לא ברור אם יש עליה חגורת נפץ והיא מנופפת בסכין. לשבת באולפן ולשאול שאלות, או להיות פוליטיקאי שיש לו מה להגיד על כל דבר, זה בסדר, אבל החיילים נמצאים בסיטואציה מתפתחת. הם לא עברו הכשרה כדי לזהות אם השתחרר לה בורג בין האוזניים, הם פעלו וירו".

לסיום הוא הוסיף כי "החיים פעלו כראוי. 98% ממה שעשו היה בסדר, אפשר לתחקר ויש מי שצריך לעשות את זה. לשפוך טיפת רעל לתוך 98% זה קל מאוד".