שר הכלכלה עמיר פרץ הודיע הערב (רביעי) כי אינו מתכוון להתמודד על תפקיד נשיא המדינה, בבחירות שייערכו בטרם יסיים הנשיא הנוכחי, ראובן (רובי) ריבלין את כהונתו כנשיא. את החלטתו פרסם פרץ בעמוד הפייסבוק האישי שלו, שם פירט עבור עוקביו את הצעדים שהובילו להחלטתו.

"כמי ששמו עלה לא אחת בהקשר להתמודדות הקרובה על תפקיד נשיא המדינה, אני רוצה להודיע שלאחר ששקלתי את הדברים בכובד ראש החלטתי לא להתמודד על התפקיד. כשאסיים את הכהונה הנוכחית ארצה לפנות לאפיקים חדשים ולהקדיש יותר זמן למשפחתי הקרובה, דבר שהיה קשה לי מאוד לעשות במהלך 37 שנותיי בשירות הציבור", כתב פרץ, אשר במהלך הקריירה הפוליטית ארוכת השנים שלו הספיק לכהן כראש עיריית שדרות, יו"ר ההסתדרות החדשה, יו"ר מפלגת העבודה, שר הביטחון, סגן ראש הממשלה ושלל תפקידים נוספים.

שר הכלכלה עמיר פרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
שר הכלכלה עמיר פרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

הוא ביקש להודות לאזרחי ישראל אשר "ריגשו אותי מאוד כשראו בי ראוי עבורם. אני מבקש גם להודות מקרב לב לחברי הכנסת ואנשי הציבור הרבים מכל הקשת הפוליטית שהביעו תמיכה והציעו את עזרתם". 

פרץ, אשר עלה ממרוקו בגיל ארבע בלבד, המשיך וכתב כי "הדמוקרטיה הישראלית אפשרה לי, ילד שנולד במרוקו וגדל במעברה להגיע למקומות החשובים ביותר ולהשיג הישגים עבור אזרחי ישראל כולם. היה לי הכבוד לתרום לביטחון ישראל, לחברה הישראלית ולאדם העובד. מבחינתי זו זכות גדולה, ועדות על כך שלמרות כל הקשיים מדינת ישראל היא ארץ של אפשרויות רבות עבור כל אדם".

שר הכלכלה הוסיף כי ימשיך לשרת את הציבור הישראלי, בכל תפקיד אליו יגיע ומסר כי "אם מסתכלים מעבר לפוליטיקה מבינים שיש לנו אזרחים נהדרים אנשים טובים שחיים אחד עם השני ובשעת מבחן תמיד נרתמים זה למען זה בסולידריות נדירה".

את הודעתו סיכם פרץ באיחולי הצלחה לכל מי שיבחר להתמודד על תפקיד הנשיא, אותו כינה "התפקיד החשוב והמאתגר בתקופה הזו. עבודה רבה לפניהם, בקירוב הלבבות ובפיוס הלאומי שכל כך נדרש בעת הזו".