פקיד בכיר במחלקת המדינה האמריקאית אמר היום (חמישי) כי אם איראן תסכים לחזרה מלאה להסכם הגרעין, הרי שניתן יהיה להגיע להסכמה תוך זמן קצר. עם זאת, הוא הבהיר כי  "איננו יודעים אם איראן מוכנה לכך". את הדברים אמר בתדרוך שערך.

הפקיד הוסיף כי החזרה אפשרית, אך אינו יודע אם זו תקרה. מבחינה עקרונית מדובר בחזרה להסכם קיים ולכן לא צריך להיות קושי. עוד אמר כי נושא הפסקת פעולת הסרכזות- צנטריפוגות, שנתקל בהתנגדות איראנית, היא חלק מהחזרה להסכם ועליה יהיה לעמוד בכך. בנוסף, מדיניות הממשל הקודם גרמה לכך שאיראן התקדמה בתכנית הגרעין והפכה אגרסיבית יותר.

"אין מקום לעמדות לא מציאותיות לפיהן ארה"ב תעניק יותר בעוד שאיראן תעשה פחות. יש עדיין שאלות מורכבות של חלוקה לנושאים ולוח זמנים". לדבריו, ההסכמים יהוו בסיס לדיונים בנושאים רחבים יותר שאליהם יצטרכו להצטרף בפורמט מתאים שכנותיה של איראן באזור.

המגעים על שחרור האסירים האמריקאים ממשיכים להתנהל, אך בד בבד למשא ומתן על הסכם הגרעין ואינם קשורים אליו. איראן, אמר, התנהגה באופן אכזרי שלא יתואר כלפי משפחות האסירים, כשנתנה להם להבין שסוכם על עסקת חליפין. 

בסוף דבריו אמר כי ההסכם המקורי מנע, לדבריו, מעשי איבה בין ישראל ואיראן, ועל רקע המתיחות הגוברת עכשיו יש צורך בחידושו. הפקיד התלונן על האופי הלא ישיר של השיחות כשארה"ב ואיראן נזקקות למתווכים מעבירים את עמדותיהן, מה שגורם להתארכות משך השיחות וגם לקשיים בתקשורת ואי הבנות.