הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית בראשות יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס תקיים היום את ישיבתה הראשונה בכנסת. בדיון, שאליו הוזמנו נציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים, נציגי השלטון המקומי ונציגי החברה האזרחית, יסקור יו"ר הוועדה עבאס את האתגרים העומדים בפני החברה הערבית בישראל מנקודת מבטו.

מחר תתכנס הוועדה לדיון בדוח צוות מנכ"לים להתמודדות עם הפשיעה והאלימות בחברה הערבית, יישומו ומדדי הצלחתו, ובו צפויים להשתתף מנכ"ל משרד רה"מ צחי ברוורמן וממלאת מקום המנהל הכללי של משרד המשפטים עו"ד סיגל יעקבי. כן הוזמנו מנכ"לי משרדי ממשלה נוספים.

בישיבת הוועדה שבה נבחר ח"כ עבאס לעמוד בראשה, בירך אותו יו"ר הכנסת יריב לוין בחמימות רבה ואמר: "סחבי אלעזיז מנסור, אני שמח על הקמת הוועדה ועל העומד בראשה, זו נקודת ציון חשובה שאתה מוביל ביד רמה. ההבנה שצריך לטפל בבעיות של החברה הערבית המשפיעות על כולם, הולכת ומחלחלת". "במישור האישי", הוסיף לוין. "אני הרבה יותר משמח שאתה משמש גם כסגן יו"ר הכנסת. יהיה לנו הרבה מה לעשות ביחד".

ח"כ עבאס, הדמות המחוזרת ביותר בפוליטיקה הישראלית, נועד אתמול עם יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט, במסגרת הניסיונות להקמת ממשלה של גוש השינוי בתמיכת רע"ם או בהימנעותה. לאחר הפגישה נמסר מימינה כי "הפגישה הייתה טובה, במהלכה שוחחו השניים על האפשרויות השונות. סוכם כי צוותי המו״מ יעמדו בקשר".