יום ירושלים של מהומות: חברי סיעת הציונות הדתית נחסמו היום (שני) בדרכם לשכונת שייח ג'ראח בירושלים. המון המורכב מתושבי מזרח ירושלים המלווים בחברי הכנסת של הרשימה המשותפת, חסם את מעבר חברי סיעת הציונות הדתית, בהם בצלאל סמוטריץ', אל תוך השכונה. מדיווחים שהגיעו מהשטח עולה כי גם חבר הכנסת איתמר בן גביר נחסם בדרכו. 

לאחר האירוע, התייחס חבר הכנסת סמוטריץ' לאירועים האלימים בירושלים הימים האחרונים שהגיעו לשיאם הבוקר וטען כי זו תוצאה של אובדן ההרתעה הישראלית אל מול הטרור. "בכל פעם שאנחנו בטיפשותנו נותנים תקווה לטרור הזה אנו מגבים אותו", אמר סמוטריץ' והוסיף: "ככה היה בהסכמי אוסלו וכך היה כשהלכנו שולל. דיברו עם הטרור, עם ראשיו ותומכיו. התוצאה הייתה טרור נוראי שגבה קורבנות רבים". 

מוקדם יותר הבוקר אירועו מספר אירועים אלימים בבירה, בהם רכב ובו נוסעים יהודים שהותקף על ידי עשרות מתפרעים ערבים שרגמו אותו באבנים. כתוצאה מכך נהג הרכב נפגע קלות. כמו כן, תינוקת בת 7 חודשים נפגעה בראשה. עד כה נספרו מאות פצועים שנפגעו מן האירועים האלימים בבירה. בשעה הקרובה צפויה לצאת לדרך צעדת הדגלים המסורתית בעיר העתיקה, שלפני מספר דקות הוחלט כי לא תעבור ליד שער שכם.