מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, והיועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, שוחחו הלילה עם עמיתיהם הישראלים וגינו את התקפות הרקטות והטילים על ישראל וקראו לסיום סבב האלימות הנוכחי.בלינקן הביע באוזניו של שר החוץ, גבי אשכנזי, את דאגותיו לגבי שיגורי הרקטות ושלח את תנחומיו למשפחות ההרוגים. על פי הודעת מחלקת המדינה, השניים גם דנו באירועים האחרונים בירושלים ובלינקן "שב על קריאתו לכל הצדדים להרגיע את המתיחות ולסיים את האלימות".

"מזכיר המדינה הדגיש את ההכרח שהישראלים והפלסטינים יוכלו לחיות בבטחה ובביטחון, ויהנו מצעדים שוויוניים של חירות, ביטחון, שגשוג ודמוקרטיה", נאמר בהודעה, שהוסיפה כי בלינקן ואשכנזי גם "הביעו מחויבות לעבוד יחד מול האתגרים בהמשך הדרך".

במקביל, התקיימה שיחה בין היועץ לביטחון לאומי סאליבן לבין עמיתו, מאיר בן שבת. הבכיר האמריקאי גינה את השיגורים לעבר ישראל והדגיש את "המחויבות הבלתי מתפשרת" של הנשיא ביידן לביטחונה של ישראל ולזכותה להגן על עצמה ועל תושביה בעודה מגנה על אזרחים". כמו כן, סאליבן ציין כי הממשל "ממשיך לעודד צעדים לעבר השבתה של רגיעה בת קיימא". 

הבית הלבן ציין כי סאליבן שוחח גם עם נציגי ממשלת מצרים לגבי ההתפתחויות ברצועת עזה ובירושלים. "הם דנו בצעדים להשבת רגיעה בימים הקרובים והסכימו להישאר בקשר קרוב", נמסר.