שני ניסיונות לינץ' התרחשו הערב (רביעי) בבת ים ובעכו. בבת ים נשלף צעיר ערבי על פי החשד מתוך רכבו על ידי עשרות צעירים יהודים. הוא הוכה נמרצות תוך קריאות "מוות לערבים" לאחר שלטענת התוקפים ניסה לדרוס אותם. בעכו הותקף אזרח יהודי באלימות על ידי מפגינים ערבים ונפצע באורח אנוש. במערכת הפוליטית הזדעזעו לנוכח האירועים וגינו את ניסיונות הלינץ'.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר בערוץ 12 כי הוא "מוטרד מהמראות וקורא לכל המנהיגים המקומיים והדתיים לעשות כל שביכולתכם כדי להפסיק את הדבר הנורא המתרחש לנגד עינינו. אני אומר הערב לכל הפורעים: חדלו! חברה אחת אנחנו!".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב לאירועים האלימים ברחבי הארץ: "שום דבר לא מצדיק לינץ' של ערבים ביהודים, ושום דבר לא מצדיק לינץ' של יהודים בערבים. אנחנו לא נקבל את זה. זה לא אנחנו האלימות הזאת. אנחנו נחזיר את השלטון ואת המשילות לערי ישראל בכל מקום. בכל הערים, בערים מעורבות, בערים יהודיות, בכל מקום".

עוד אמר: "אני הולך עכשיו לכנס ישיבת חירום כדי לתת עוד סמכויות למשטרה, עוד גיבוי לשוטרים, לתת להם עוד כוחות. אני מתכוון להזרים גם כוחות צבא לפי החוק הקיים ובמקרה הצורך – נחוקק חוק נוסף. אנחנו צריכים לומר לשוטרים ולחיילים שאנחנו שולחים אותם כדי לשמור על הסדר – אנחנו נעשה הכל כדי שיהיה לכם את הסמכויות ואת הכוחות הדרושים לביצוע המשימה".

"לאזרחי ישראל אני אומר – זה לא מעניין אותי אם הדם שלכם רותח. אתם לא יכולים לקחת את החוק לידיים. בואו נתלכד יחד לעשות את המשימה שדרושה לנו כאזרחי המדינה שלנו – להשיב בחזרה את המשילות, לחסל את האנרכיה הזאת ולשמור ולהשיב את הביטחון והשקט שכולנו ראויים לו", המשיך.

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה הגיב גם הוא לאירועים: "שפיכות דמים נוראית. גילויי האלימות בימים האחרונים בלתי מתקבלים על הדעת. ניסיונות הלינץ והמתקפות של ערבים כנגד יהודים, בכוחות הביטחון, בסממני יהדות ומוסדות שלטון מקוממים את הלב".

הוא הוסיף כי "אסור לקבל זאת ואין דבר שיצדיק זאת – בדיוק כפי שאין ולא תהיה הצדקה לאלימות הנוראית וניסיונות הלינץ בערבים מהשעות האחרונות. אלימות שמהולה בשנאה היא מגונה ויש להוקיע אותה מכל וכל".

"אני קורא לכולם: חזרו הביתה, הרגיעו את הרוחות, הימנעו מגילויי אלימות וגזענות. אנחנו נעשה הכל כדי להשיב את הביטחון לכל אזרח באשר הוא. מוקדם יותר הנחתי על גיוס 16 פלוגות מג"ב במילואים וכעת אנו מכונסים לדיון חירום נוסף בו דנים על נקיטת צעדים נוספים שיתנו את הכלים הדרושים לביצוע המשימה", אמר.

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, הגיב אף הוא לאירועים: "אירועי הלינץ' וההתפרעויות שקורים כרגע ברחבי הארץ מצערים וצריכים להדאיג את כולנו כערבים ויהודים. אני קורא לכל הפוליטיקאים והמנהיגים וראשי הערים והישובים ואנשי הדת – ערבים ויהודים לשים את כל המחלוקות בצד ולגלות אחריות כלפי החברה כולה ולעשות את כל מה שביכולתם להפסקת גל האלימות והטירוף אשר משתולל כרגע ברחבי המדינה".

עוד אמר: "אנא מכם גלו אחריות לחיי אנשים זהו רגע שבו האנושיות שבתוך כל אחד ואחת מאיתנו צריכה להתגלות ולהתעלות מעבר לכל שוני, סכסוך או מחלוקת כלשהי. זה הרגע לעצור".

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר כי "המראות האיומים הערב בבת ים מעוררי חלחלה. זוהי לא דרכנו. פגיעה בחפים מפשע זהו מעשה לא יהודי, לא מוסרי, לא אנושי. אני קורא לכולם - גם בשעות קשות אלו, אין לקחת את החוק לידיים. עצרו. עכשיו".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כתב בטוויטר כי "האלימות לא תנצח אותנו. האלימות לא תנהל את חיינו. פורעי לוד ועכו אינם מייצגים את כל ערביי ישראל. פורעי בת ים ואנשי לה פמיליה, להב״ה וכהנא חי הם חבורת גזענים עלובה שאינה מייצגת את היהודים בישראל".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התייחס גם הוא לאירועים הקשים וכתב: "צפיתי עכשיו בסרטון שאני לא מסוגל להעלות כאן של יהודים שעושים לינץ' בעובר אורח ערבי תמים ואני מזועזע ומתבייש עד עמקי נשמתי. אנחנו בימים קשים, מותקפים, עומדים מתוסכלים מול אזלת יד משטרתית ועיוותי דין משפטיים. אבל לכל הרוחות, איך יהודים מסוגלים להיות אכזריים כאלה?! נורא ואיום".

צפיתי עכשיו בסרטון שאני לא מסוגל להעלות כאן של יהודים שעושים לינצ' בעובר אורח ערבי תמים ואני מזועזע ומתבייש עד עמקי נשמתי. אנחנו בימים קשים, מותקפים, עומדים מתוסכלים מול אזלת יד משטרתית ועיוותי דין משפטיים. אבל לכל הרוחות, איך יהודים מסוגלים להיות אכזריים כאלה?! נורא ואיום.😰

— בצלאל סמוטריץ' (@bezalelsm) May 12, 2021

חברת הכנסת איילת שקד (ימינה) גינתה אף היא את המעשים ואמרה כי "תמונות הלינץ' בבת ים מזעזעות. יהודים מבצעים לינץ׳ בארץ ישראל, זו פשיטת רגל מוסרית. זו לא דרכנו. צה״ל צריך להיכנס לערים המעורבות לפני שיהיה מאוחר מידי. אני קוראת לציבור הישראלי לנהוג באיפוק ובאחריות".

חברת הכנסת אפרת רייטן (העבודה) כתבה בתגובה בטוויטר: "כבר בבוקר הכוונות של פורעי החוק היו ידועות: להגיע לבת ים ולזרוע הרס. הנה התוצאה. הרס ואלימות. זה נמשך כבר שעה שלמה ללא מפריע. איפה המשטרה?". בהמשך הוסיפה: "אמיר אוחנה - צא מההלם ותתעשת. זה במשמרת שלך שהמדינה הולכת לאבדון. אחראי ואשם. תתפטר!".

חבר הכנסת יועז הנדל (תקווה חדשה) כתב: "איום ונורא. אנחנו מאבדים שליטה. פרעות של ערבים ביהודים בכל הארץ, לינץ' ביהודי בעכו ועכשיו המטורפים האלה. לראות יהודים פוגעים כך בחף מפשע רק בגלל שהוא ערבי, זה כואב לי במקום הכי עמוק. אחד הימים הנוראים ביותר . חוסר משילות מוחלט. זה אך ורק מנהיגות".

חבר הכנסת ניר ברקת (הליכוד): "אין הבדל בין פורעים לפורעים. כל מי שנוקט באלימות נגד חפים מפשע צריך להיעצר ולתת את הדין במלוא החומרה על מעשיו. אסור לאפשר לשוליים לפרום את המרקם הישראלי ולהביא אותנו לאנרכיה".

שר החוץ גבי אשכנזי כתב בתגובה לאירועים: "האלימות בין יהודים לערבים בערים המעורבות מקרבת אותנו לאנרכיה ולאובדן שליטה.
זהו איום על קיומנו כחברה ערכית ומוסרית. חידלו מהאלימות ולקיחת החוק לידיים. אל תהרסו את הבית שלנו מבפנים! זוהי חובתנו לנהוג באיפוק וסובלנות ולזכור - האויב האמיתי הוא החמאס".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר בתגובה כי "ניסיונות הלינץ' הקשים והמהומות הערב מצד יהודים וערבים הם תוצאת ההפקרות של רה"מ ושר הבט"פ שגם אחראים וגם אשמים במצב. אני קורא לדרג המדיני להורות על תגבור הכוחות באופן מיידי תוך מתן גיבוי מלא וחופש פעולה, ומבקש משני הצדדים לא להלהיט את האנרכיה שמשרתת את הקיצוניים ופוגעת בחפים מפשע".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין מסר כי "כמי שאמון על מערכת הבריאות, בה עובדים זה לצד זה יהודים וערבים כדי להציל חיים, אני מזועזע עד עמקי נשמתי מהאירועים הקשים בעכו, בלוד, בבת ים ובכל רחבי הארץ. טילי חמאס לא מבדילים בין יהודים לערבים. את המאבק בקורונה עשינו יחד, אסור לנו לאפשר פגיעה בחיים המשותפים. לצערי במקום להרגיע את הרוחות, חברי הכנסת של המפלגות הערביות ליבו את האש והתסיסו לתוקפנות של ערבים כלפי יהודים. גם אלימות הפוכה של יהודים כלפי ערבים ראויה לכל גינוי. המשטרה חייבת לנהוג ביד ברזל כלפי כל פורע חוק וכלפי כל אלימות".