מפלגת הליכוד החליטה כי לא תפעל לקדם אף אחד מן המעומדים לנשיאות לכנסת וכי כל חבר כנסת מטעמה יוכל לחתום ולתמוך במי שיראה לנכון. לדבר יש השפעה כבירה על הבחירות לנשיאות שיתקיימו ב-2 ליוני, זאת מאחר שעל פי ההערכות, מצב כזה עלול להגביר את סיכוייו  של יצחק הרצוג על פני ייתר המועמדים, בהם מרים פרץ, לזכות בנשיאות. במקביל החל הזמר יהורם גאון לאסוף חתימות כשנתניהו שוקל לתמוך בו. 

כאמור, סיעת הליכוד תעניק לחבריה חופש הצבעה בבחירות לנשיאות המדינה, במסגרתו לא תוטל משמעת סיעתית וכל אחת ואחד מחברות וחברי הסיעה יהיו רשאים לחתום על תמיכה במי מהמועמדים ולהצביע כפי שימצאו לנכון, כך הודיע יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר לחברי הסיעה. בתוך כך נודע כי הזמר יהורם גאון החל להחתים חברי כנסת על תמיכה במועמדותו לנשיאות המדינה. לדברי גורם בליכוד ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לתמוך בו.

מרים פרץ והנשיא ריבלין השבוע במושב אליקים (צילום: ללא קרדיט)
מרים פרץ והנשיא ריבלין השבוע במושב אליקים (צילום: ללא קרדיט)

יהורם גאון (צילום: אריאל בשור)
יהורם גאון (צילום: אריאל בשור)

יצחק הרצוג (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
יצחק הרצוג (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

גם יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוזי') הרצוג וכלת פרס ישראל מרים פרץ החלו להחתים חברי כנסת על טופס מועמדות לנשיאות. כל מועמד חייב להשיג תמיכה של 10 חברי כנסת. הגשת הטפסים היא ביום רביעי בשבוע הבא עד חצות.  הבחירות לנשיאות ייערכו במליאת הכנסת בתאריך כ"ב בסיוון התשפ"א, 2 ביוני 2021. הבחירות הן חשאיות ויערכו בקלפי מיוחדת שתוצב מאחורי פרגוד במליאה. הנשיא ריבלין יסיים את כהונתו בת שבע השנים ב-9 ביולי הקרוב. 

עוד הכריזו על מועמדותם פרופסור שמעון שטרית, ח"כ לשעבר יהודה גליק ומיכאל בר-זוהר. ברשימת המבקשים להתמודד גם יוסף אברמוביץ, מ"האבות המייסדים" של תעשיית ייצור החשמל הסולרי בישראל ומחלוצי התחום בעולם להתמודד על תקן "הנשיא הירוק" הנתמך על ידי ארגוני הסביבה.