שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן אמר היום (שני) כי "ארצות הברית נשארת מודאגת מאוד מהאלימות בין ישראלים לפלסטינים". בלינקן הוסיף כי הוא "ממשיך לעבוד באינטנסיביות מאחורי הקלעים על מנת להביא להפסקת אש, אך שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה".

השר קרא לחמאס וארגונים נוספים ברצועת עזה להפסיק מיידית את ירי הטילים לעבר ישראל וטען כי בארצות הברית מודאגים מהעובדה כי "אנשי תקשורת וצוותים רפואיים נמצאים בסיכון בעקבות המצב". הוא אף מסר כי "על ישראל יש נטל כבד במאמציה, מכיוון שהיא מנסה להימנע מפגיעה באזרחים".

עוד פורסם כי בלינקן ביקש מישראל הבהרות ופרטים נוספים לגבי הבניין שהופצץ מוקדם יותר השבוע, ואשר הכיל משרדים של כלי תקשורת ברצועת עזה. לטענתו, הממשל האמריקאי לא קיבל הוכחה מישראל כי חמאס פעלו מתוך המבנה.

כמו כן, בלינקן צפוי לשוחח היום עם שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, בנוגע למאמצי הרגיעה של ישראל והחמאס.

נשיא מצרים, עבד אל פתאח א-סיסי, התייחס הבוקר בראיון לרשת אל ערבייה, להסלמת במצב הבטחוני בישראל ואמר כי "יש צורך גדול מאוד ודחוף להרגיע את הרוחות ולסיים את האלימות וההרג". עוד הוסיף א-סיסי כי מדינתו תעשה את כל המאמצים בנושא וכי "יש תקווה שפעולה קולקטיבית תביא לסיום הסכסוך". בתוך כך, 13 משאיות מצריות עמוסות מזון נכנסו הבוקר לעזה. בנוסף, הוכנסו חמש משאיות המכילות תרופות וציוד רפואי לאזרחים.

התקיפה הלילית בעזה. צילום: רשתות ערביות

מוקדם יותר שר החוץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי שוחח עם מקביליו בקטאר ובמצרים על הצורך הדחוף בהרגעת השטח וכתב: "כל הצדדים צריכים להפחית את המתיחות, האלימות חייבת להסתיים מיד". גם שר החוץ הירדני, איימן א-ספאדי, אמר הבוקר כי "המזרח התיכון לא יהנה מביטחון ויציבות עד אשר העם הפלסטיני יקבל את זכויותיו". עוד אמר השר כי "הכיבוש הישראלי הוא הבסיס לכל הרוע".

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן ארדואן הגיב גם הוא לאירועים האחרונים ואמר לאפיפיור פרנסיצקוס כי "הטבח נגד העם הפלסטיני יימשך כל עוד ישראל לא תיענש על פשעיה נגד האנושות".

במהלך סוף השבוע פורסם כי מצרים פעלה לתווך בין ישראל והחמאס על מנת להביא להפסקת אש בין הצדדים. על פי הדיווח, מצרים הציעה הפסקת אש בת 12 שעות, כאשר ישראל סירבה להצעה להרגעת הרוחות.