עשרות רבות של אנשים מלווים היום (שלישי) את יגאל יהושע, תושב לוד בן ה-56 שמת מפצעיו אתמול כתוצאה מהלינץ', בדרכו האחרונה בבית העלמין חדיד שבמועצה אזורית חבל מודיעין.

כזכור, יהושע נפטר לאחר שנפצע באורח אנוש בשבוע שעבר בעת הפרעות בעיר לוד, כשלבנה הוטחה לעבר ראשו. כפי שפורסם בוואלה!, אבריו של יהושע, ייתרמו לחמישה אנשים שונים. ההשתלות בוצעו בבתי החולים שיבא, בילינסון, איכילוב והדסה עין כרם.

"לפני שנפרדנו באותו ערב אמרתי: אל תלך, תישאר במושב. האמנת בדו קיום. אמרת: 'הכל יהיה בסדר, מכירים אותי'. והגרוע מכל קרה. חיכיתי לך שתתעורר", אמר אחיו בעת לווייתו, כשספד לו.

יגאל יהושע ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
יגאל יהושע ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

"הענקת חיים לאנשים אחרים בזכות איבריך. אני מקווה שכל הקהל שנמצא פה שידאג לשלום חיינו בארץ הזאת, בלי דת בלי כלום. כמו שיגאל אמר: 'אנחנו זמניים, חיים את חיינו והולכים לעולמנו', אבל אתה הלכת טרם זמנך, ועל כך אני כועס ולא סולח למי שפגעו בך", הוסיף.

"כבר שלוש שנים אנחנו מחכים להשתלה, לצערנו זה דווקא מיגאל ז"ל. אני רוצה להודות למשפחה שהצילה את החיים שלנו", אמרה אשתו של אחד מהאנשים שבגופו הושתלה כלייתו של יהושע.

"אנחנו גרים באילת, ב-20:00 בערב אמרו לנו: יש לכם ארבע שעות להגיע לבילינסון. הוא עדיין בהתאוששות. אני מקווה שמפה החיים הופכים למתוקים יותר. אנחנו נמצאים בצל הכאב של המשפחה של יגאל", ציינה.

הלווייתו של יגאל יהושע בבית העלמין חדיד (צילום: אבשלום ששוני)
הלווייתו של יגאל יהושע בבית העלמין חדיד (צילום: אבשלום ששוני)