מפקד מחוז תל אביב לשעבר במשטרת ישראל, ניצב בדימוס דוד צור, שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM והתייחס לאמירתו של המפכ''ל, רנ''צ יעקב שבתאי אמש ("נמצה את הדין עם הטרוריסטים משני הצדדים"): "אני חושב שהוא שקל אותה. הוא היחיד שמנסה לעשות משהו מעבר ללבוש את חליפת האיומים והכוח. עם כל הכבוד למטיפים, המשטרה היא הגורם היחיד שנמצא בשטח ולכן המאמץ שלו לעשות רגיעה".

צור, שאף כיהן בעבר כח''כ, תקף את חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר ואמר כי "שמעתי את 'הגיבורים' האלו, כל אחד עם רקע צבאי ומבצעי מאוד עשיר. אי אפשר להתעלם מזה שהם מדברים אל הבייס שלהם. חייבים להזכיר שבן גביר ניצל את החסינות שלו והסתובב בחלק מהמקומות כפירומן. זו זכותו להפגין, למחות וכדומה, אבל זו חובתו של המפכ''ל להגיד 'יש אלמנט מתסיס ששופך שמן למדורה וצריך לנטרל אותו'. הוא היה חייב להגיד את זה, המפכ"ל לא פוליטי וכל הניסיונות לצבוע אותו פוליטית זה פשוט עוול ובטח לא דרוש בעת הזאת".

סמוטריץ' ובן גביר (צילום: פלאש 90)
סמוטריץ' ובן גביר (צילום: פלאש 90)


"המרות של המפכ''ל היא לא לשר לביטחון פנים אלא לחוק בלבד ולשם המאמצים שלו מכוונים. הוא דיבר על כך שיש פורעים מכאן ומכאן והוא קרא להם טרוריסטים, בגלל זה נכנס השב"כ בגלל חלק מהמקרים האלה. אנחנו נמצאים בתקופה פוליטית מאוד רגישה, המפכ''ל הוא נטול פוליטיקה וצריך להבין את זה. זה שמנסים לשאוב אותו לשם זה רע מאוד", הוסיף מפקד מחוז ת''א לשעבר.

בנוסף, הוא התייחס לנושא מינוי המפכ''ל, לאחר כשנתיים וחצי ללא אף מפקד על המשטרה וטען כי "זו אחת השערוריות הכי גדולות שאף אחד לא חוקר. אני מקווה שלא סימנו אותו כמו המפכ''ל הקודם, כשהוא אומר משהו שלא נראה לבייס, או למען דהוא, בעת הפוליטית הזו, הוא יסומן. היום מבינים כמה חשובה העצמאות של המפכ''ל לעשות פעולות מבצעיות נטולות פוליטיקה".

לדבריו, כל מפכ''ל מתעמת בשלב מסויים עם השר הממונה עליו: "הייתי ראש המטה המבצעי במשרד לביטחון פנים, כיהנתי עם שני מפכ"לים, אינספור ויכוחים ואי הסכמות. דווקא החיבור בן השר אוחנה לקובי שבתאי הוא מהטובים שראיתי, רואים כמעט עין בעין".