חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן שוחחה היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על השביתה בחברה הערבית, בה לקחה חלק. במהרה, הדיון התפתח לוויכוח בין המגיש כספית לתומא סלימאן, לאחר שכספית טען כי ראש הממשלה לשעבר אריק שרון פיזר את התנחלויות גוש קטיף, במהלך שסיים את הכיבוש על עזה, בעוד סלימאן טענה כי "השקר הכי גדול זה להגיד שעזה השתחררה מכיבוש, הוא רק החליף פנים. מנוכחות מסיבית של צבא והתנחלויות בעזה לסגר הרמטי על עזה".

עוד בטרם העימות, אמרה חברת הכנסת כי "לא רוצה ששום אזרח מהצד של אזרחים ישראלים או אזרחים פלסטיניים יהיו בטווח אש. אני לא רוצה שאזרחים יסבלו ממלחמות. משני הצדדים משלמים מחיר אבל הצד השני הוא גם העם שלי והמחיר שהוא משלם כבד מאוד מאוד וגדול. אני מזדהה עם העם שלי שנמצא תחת כיבוש ומצור, הסיפור לא התחיל לפני שבוע ,הסיפור חוזר להמשך הכיבוש, להמשך המצור על עזה".

תקיפת צה''ל ברצועת עזה (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)
תקיפת צה''ל ברצועת עזה (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)

לאחר מכן, החל העימות בין כספית לסלימאן, בו השדר טען כי היא משקרת, בעוד היא השיבה:" אני אומרת דברים שכל העולם יודע, זה לא שאני משקרת. אפשר להתלהם ולצעוק ולהגיד שקר אבל כולם יודעים, כמות העגבניות שנכנסת לעזה מחליט עליה הצבא הישראלי, העגבניות? אני לא מדברת על בטון ולא על דלק ולא על חשמל".

"אתה עוצם עיניים, אתם אומרים שקרים כדי שהציבור לא ידע את האמת. מפריע לכם שיש מי שאומר את האמת ולא מפחד להגיד אותה", המשיכה חברת הכנסת מהרשימה המשותפת, בזמן שכספית השיב כי לולא הטילים, לא היה סגר וכי אין כיבוש על עזה. "יש כיבוש גם במזרח ירושלים, יש טיהור אתני משייח ג'ראח. עזה וירושלים והשטחים שנכבשו ב-1967 הם אותה זהות. כולם פלסטינים. זה שהכיבוש מחלק אותם זה משהו אחר", המשיכה סלימאן.

כספית התעקש כי דבריו הם האמת, מה שגרם לה להשיב כי "אם אתה רוצה לחיות באשליה זו זכות שלך, אבל בינתיים גם האזרחים הישראליים וגם הפלסטינים משלמים מחיר על האשליה והשקר הזה שאין כיבוש".

בשלב זה התערב ינון מגל ושאל את חברת הכנסת על השביתה ועל ההתפרעויות האחרונות בערים המעורבות. סלימאן ענתה כי "השביתה שלנו הייתה שביתה רגועה, אמרנו את דעתנו הפוליטית בצורה הכי טובה והכי אזרחית וזו זכותנו. אני חושבת שמה שעבר על העיר שלי ועל ערים מעורבות אחרות עוד יספרו הרבה. אני אחת מהאנשים שיש לה המון מה לספר על מה שקרה באותם ימים, לא רק יהודים הותקפו. למה לא מספרים על ערבים שעברו כמעט לינצ'ים? על המשפחות שהותקפו?".

חברת הכנסת אמרה כי היא לא חוששת להשוות בין התקפות ערבים על יהודים לבין התקפות יהודים על ערבים והוסיפה כי "אנחנו לא יצאנו בקריאות שיסתובבו בקבוצות ווצאפ תתארגנו יהודים היום תבואו עם נשק. אני לא מגינה על אלימות אבל ידוע בכל ההיסטוריה של העולם, כל עוד יש כיבוש יש מאבק נגד הכיבוש. אני לא מחליטה לאף אחד איך הוא מנהל את המאבק שלו, אני יכולה להגיד שאני לא רוצה לראות אזרחים חפים מפשע נפגעים. אבל הצד שעדיין ממשיך את הכיבוש בכוח צריך לעצור לרגע, לחשוב ולנסות למצוא דרך להוציא את כולנו ממעגל הדמים הזה".

לדבריה, השוויון לא קיים כי עוד אין שוויון ב"חלוקת הקרקע, תקציבים, חינוך, בהרגשת השייכות. כמות ההסתה שאנחנו חיים תחתיה אתם לא רוצים לדבר עליה אבל כשיוצא שר לבט"פ שכשל כישלון מוחץ בכל ההיבטים של העשייה שלו, שאומר שיהודי עם נשק הוא תוספת כוח למשטרה והוא יכול לנטרל מתפרעים זה רישיון לרצח".