ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) להתפתחויות האחרונות בלחימה ברצועת עזה, ולדיווחים על מגעים להפסקת אש בין ישראל לחמאס.

בתדרוך מיוחד ללמעלה מ-70 כתבים ונציגים דיפלומטים זרים בקריה בתל אביב, יחד עם שר החוץ גבי אשכנזי, הבהיר נתניהו כי "אנחנו לא עומדים עם סטופר, ורוצים לעמוד במטרות של המבצע". הוא הוסיף כי "המבצעים הקודמים נמשכו תקופה ארוכה, ולכן לא ניתן כרגע לתחום בזמן".

שר החוץ אשכנזי אמר כי "זהו סבב שונה. החמאס יזם את ההסלמה הנוכחית בניסיון להשתלט על סדר היום ובמטרה לחזק את מעמדו הפוליטי בהנהגת הרשות הפלסטינית. הקהילה הבינלאומית צריכה לדאוג לכך שהכנסת התשתיות, החומרים והכספים יגיעו לאוכלוסיה בעזה, ושחמאס לא ינצל זאת למטרותיו הצבאיות".

הוא הבהיר לשגרירים כי "גם אתם ובני משפחותיכם נאלצתם להכנס למקלטים בגלל ההתנהגות התוקפנית של החמאס", והצטער על מותם של אזרחית הודו מפגיעת רקטה באשקלון ושני האזרחים התאילנדים אתמול: "השתתפותי בצער הקורבנות אזרחית הודו ואזרחי תאילנד".

התדרוך לכתבים זרים (צילום: ללא)
התדרוך לכתבים זרים (צילום: ללא)

הוא ציין עוד כי "העם הפלסטיני הוא לא האויב, וישראל מבדילה בין האוכלוסייה האזרחית לבין פעילי חמאס, שהם פעילי טרור. נמשיך לפעול מול הרשות הפלסטינית לקידום פרויקטים אזרחיים בגדה המערבית ובעזה".

בתדרוך השתתפו, בין היתר, נציגים דיפלומטיים מארה"ב, נציג האיחוד האירופי, שגרירים מרוסיה, סין, הודו, גרמניה, אוסטריה, אוסטרליה, יפן, בריטניה, ברזיל, קנדה, איטליה ועוד.

תקיפת צה''ל על "המטרו" של עזה, קרדיט: דובר צה''ל