לאחר עשרה ימים של עימות מול עזה נשמעים גם בליכוד קולות שמטילים ספק באשר לכיוון שאליו מוביל יו"ר המפלגה וראש הממשלה בנימין נתניהו. 

יועץ פוליטי בכיר החבר במפלגה אמר אתמול: "נתניהו משחק על המבצע בעזה כדי למשוך את ימי המנדט שניתן ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להרכבת הממשלה, בלי שום תוכנית של ממש. גם לא נראה שיש לו רצון של ממש למגר את החמאס. הוא משאיר חורבות ביחסים שבין ערביי ישראל לבין היהודים. נתניהו דוהר לעבר בחירות חמישיות ולוקח את המדינה כבת ערובה. הקריסה של יו"ר ימינה נפתלי בנט נותנת לו רוח גבית, אבל התמיכה בו בתוך הליכוד הולכת ונחלשת".

גורמים אחרים בגוש הימין אומרים כי נתניהו מכוון לבחירות נוספות, שבהן, כך הוא סבור, הוא ייהנה מתדמית משופרת בעקבות העימות הנוכחי מול חמאס. "הוא בונה על כך שימינה תימחק", אומרים גורמים במפלגה. "מי שחשב שהימין יתפכח מנתניהו – טועה. לראש הממשלה אחיזה איתנה בגוש הימין".

מנגד אומר גורם אחר: "המצב הנוכחי מביך את נתניהו. אפילו אם הוא לא תכנן את העימות, כפי שמייחסים לו, חלקים גדולים בציבור חשים שבעיניו כל הכלים כשרים, גם אם המחיר גבוה. מדברים על 'משך המבצע כמשך המנדט'. תנועת הליכוד היא חזקה ושורשית, אבל מתחילים בה סדקים. ביבי של היום הוא לא ביבי של תמול־שלשום. האובססיה לתפקיד בעוכריו, והמשוואה שהציב, 'שקט תמורת שקט', מלווה בכסף הקטארי שמועבר לחמאס - ולא מחזיקה מעמד".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "מדובר בשקר אבסורדי. ראש הממשלה מנהל את המבצע בתבונה ובאחריות. כל ההחלטות מתקבלות בהסכמה, לאחר התייעצות ובשיתוף הדוק עם הדרג הביטחוני ובהתאם להערכות המצב. אף שמטבע הדברים לא ניתן לשתף את הציבור בכל השיקולים המבצעיים, גם יריבים פוליטיים מובהקים מציינים את הניהול המוצלח של המבצע ומברכים על האופן שרה״מ מנהל אותו".

בינתיים בכחול לבן ממשיכים לדחות בתוקף את הטענות שלפיהן שר הביטחון בני גנץ מתכוון לנהל מגעים עם נתניהו על הצטרפות לממשלה, לאחר פקיעת המנדט שקיבל לפיד, בעוד פחות משבועיים.

אתמול היה זה תורו של שר החקלאות אלון שוסטר להכחיש את הדיווחים. שוסטר הכריז: "כחול לבן בראשות בני גנץ לא יצטרפו לממשלה שבה בנימין נתניהו יתפקד כראש ממשלה, גם לא כשני ברוטציה".

למרות ההכחשות, בעבודה חוששים מפני אפשרות כזו. יו"ר המפלגה ח"כ מרב מיכאלי אמרה אתמול בראיון לרדיו 103FM: "למה הם שוב מדברים עם נתניהו? כל האנשים שהבטיחו לנו להחליף את נתניהו - למה הם לא לוקחים את ה־61 מנדטים שהיו לנו כבר למחרת הבחירות כדי להחליף את ראש הממשלה?".

בישיבת סיעת העבודה שלשום אמרה מיכאלי: "הזהרתי במהלך כל הקמפיין מפני אפשרות כזאת. אני רוצה להאמין להכחשות של בני גנץ. אני רק זוכרת שבני גנץ משתף פעולה עם נתניהו בעודנו יושבות פה. הוא עדיין חלק מהממשלה שלו. אני מקווה שהוא לא ייתן לו ממשלה חדשה. אנחנו מחויבות ומחויבים להחלפתו של נתניהו ולהחזרת הביטחון האישי לציבור. זה הדבר הכי בסיסי שהמדינה צריכה לתת לאזרחיות ולאזרחים שלה".

מיכאלי הוסיפה: "גם עכשיו יש על השולחן כל מיני אופציות להקמת ממשלת שינוי, שהראשית בהן היא כמובן 61 מנדטים מתקווה חדשה ועד רע"ם. אני קוראת לכל השותפים האפשריים לקום ולעשות מעשה ולהציל את מדינת ישראל מבנימין נתניהו. כמה שיותר מוקדם, יותר טוב".

יו"ר סיעת יש עתיד ח"כ מאיר כהן התייחס אתמול לאפשרות של בחירות חמישיות אם לפיד לא יצליח להרכיב ממשלה, ואמר: "אנחנו נהפוך כל אבן. חייבים להקים ממשלה שתחזיר את מדינת ישראל לשפיות, אבל אם נצטרך להגיע לבחירות, נעשה זאת בראש זקוף. עומדים על העיקרון שאנחנו לא יושבים עם נתניהו".