מהומה התרחשה היום (חמישי) בוועדת חוץ וביטחון המתקיימת בעיר שדרות לאחר שיו"ר "עוצמה יהודית", חבר הכנסת ועורך הדין איתמר בן גביר תקף את חבר הכנסת יאיר גולן ("מרצ").

במהלך דבריו קרא ח"כ גולן להסדרת המצב מול עזה, או אז התפרץ ח"כ בן גביר לדבריו כשאמר: "איזו הסדרה, הסדרה עם מי שהורג את הילדים שלנו? הובלת אותנו לגירוש, הובלת אותם להתנתקות, תראה מה קרה להם".

בשלב זה צעק גולן על ח"כ בן גביר: "פשיסט, אפילו בצבא לא שירתת. הגישה הפשיסטית שלך לא מקובלת עליי".

ח"כ בן גביר השיב בתגובה: "חוצפן, בגללך לא שירתתי. אתה לא נתת לי לשרת".

במהלך דבריו של ח"כ בן גביר צעק לעברו מהקהל בן קיבוץ מהדרום: "אתה אשם בטילים מעזה". בן גביר הדגיש לאחר מכן כי "צריך לדרוש למוטט את שלטון החמאס. אנו חייבים את זה לאזרחים כאן, רק זה יכול להביא שקט, לא לחצי שנה אלא לזמן רב".

לאחר מכן התייחס ח"כ גולן לעימות בחשבון הטוויטר שלו: "בביקור של ועדת חוץ וביטחון בעוטף עזה אפילו ראשי הרשויות אמרו לבן גביר להסתלק. מדובר בפירומן הלאומן שמדבר גבוהה על ביטחון אבל לא שירת בצה"ל בגלל חברותו בארגון טרור. אני אומר שוב, אדם שהמפכ"ל הגדיר כמצית 'אינתיפאדה יהודית' - אין לו מקום בוועדה שאמורה לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל".

יודגש כי מטרת ביקור הוועדה בעיר הייתה לקבל את תמונת המצב הביטחונית והאזרחית ביישובי עוטף עזה מראשי הרשויות ונציגי היישובים, בסוגיות כגון התרעה ומיגון, חוסן האוכלוסייה, שיפוי על הנזקים ועוד. בהמשך יתייחסו משרדי הממשלה הרלוונטיים לסוגיות שיועלו.