חבר הכנסת איתמר בן גביר שוחח היום (שישי) עם ג'ודי שלום ניר מוזס ב-103FM על הפסקת האש שנכנסה הלילה לתוקפה, וביקר בחריפות את ההחלטה ואת התנהלות הממשלה. "זו בושה וחרפה, אני חושב שהפסקת אש יורקת לתושבי הדרום בפרצוף", אמר.

"הייתי השבוע בשדרות וגם באשקלון ובאשדוד ובנתיבות, יש שם ציבור כזה חזק שאומר לי בן גביר אנחנו מוכנים לסבול, להיות בממ"ד כמה זמן שצריך רק שצה"ל יעשה את העבודה ולצערי מישהו עצר לצה"ל את העבודה".

כשנשאל מדוע הוא לא מפנה את הביקורת לראש הממשלה בנימין נתניהו, ענה: "נתניהו לא הביא אותי לממשלה, אני מקווה להיות בממשלה יחד איתו אבל נכון לכרגע אין ממשלה. התנאי שלי להית שר זה שיהיה כאן שינוי, אני לא אשב בממשלה שמטווחים את הדרום, אני ירושלמי נמצא כל היום בירושלים, זה לא מעניין אותי שרק כשיש טילים על ירושלים יורים. מבחינתי הדין של היישוב הכי קטן בעוטף עזה זה כדין ירושלים ואם יורים שם צריך להגיב".

הוא הוסיף: "אני רוצה להיות בממשלה שלו ואם אני הולך לממשלה שלו אני אומר לו אדוני רה"מ תסתכל לי בעיניים, אנחנו מחויבים לתושבי הדרום, בלוד, ברמלה, אנחנו מאבדים שם את הריבונות. שמעתי אישה בלוד שיוצאת מהבית חוטפת בקתב"ים, לזה יצפינו וייחלנו? איפה שיש ביקורת יש לי ביקורת ואני אומר חד משמעית, אני לא בא לחמם כיסא. אם רוצים שנהיה בממשלה, אני וחברי סמוטריץ' צריך שמשהו ישתנה כאן. לא התקפלות, לא כניעה לטרור, לא התרפסות".

כשנשאל מה יעשה אם יהיה בממשלה בזמן שמגיבים על שיגורים לעוטף בירי על דיונות בעזה, ענה: "אני לא שם, אין דבר כזה. אם יגיבו בירי על דיונות אני לא שם. אני לא תמים, אני לא חושב שגם אם נעשה סיכולים ממוקדים הכול יפסק ביום אחד אבל אני רוצה תגובה. אני חבר בוועדת חוץ וביטחון, אני יודע מה אנחנו יכולים לעשות. אנחנו לא מנצלים את היכולת שלנו להגיב, את היתרון שלנו, את זה שיש לנו כוח עוצמתי ואנחנו יורקים בפרצוף של תושבי באר שבע והדרום".

בן גביר דחה את הטענות שמטילות עליו את האחריות להסלמה הנוכחית, עקב בחירתו לפתוח לשכה בשכונת שייח' ג'ראח על רקע המתיחות הרבה, ואמר: "מזל שלא נולדתי במלחמת השחרור ואני רק בן 45 אחרת היו אומרים שהערבים פתחו במלחמה בגללי, מה אנחנו נורמליים? מה אנשים מטומטמים? לא רואים את המציאות? לא רואים שהייתה אינתיפאדת טיקטוק שבועיים לפני שבאתי? ששבוע לפני שבאתי יהודים הותקפו רק כי הם יהודים? שהיו רקטות על הדרום 3 שבועות לפני זה? מה הציבור במדינת ישראל מטומטם?"

על האפשרות שבעקבות פעולותיו ישראל נגררה למערכה בעקבות הירי לתל אביב וירושלים, אמר: "מדינת ישראל הייתה צריכה להגיב הרבה לפני. היא לא הגיבה וזה חמור מאוד בעיניי. אישה ששומעת אותנו וגרה בבאר שבע, הדם שלה פחות מהדם שלי ושלך? נער שנמצא בעוטף עזה, הוא פחות חשוב מאיתנו? הוא אח שלנו, יש לנו ערבות כלפיו ואני אומר את זה בצורה חד משמעית, אנחנו מפקירים את הדרום".

על המצב הפוליטי והסיכוי להקמת ממשלת שינוי אמר בן גביר: "אנחנו יודעים היטב איפה יאיר לפיד נמצא, הוא נמצא בצד של מרכז שמאל, הוא רוצה להקים ממשלה עם המשותפת". עוד אמר: "אני מנעתי ממשלה של נתניהו עם עבאס, ההבדל הוא שאת ביבי אני יכול לחסום ואת יאיר לא. אני חסמתי את הממשלה של ביבי עם מנסור עבאס, ואת יודעת כמה אנשים באים אליי ועוד מהליכוד ואומרים לי צדקת, תראה באיזה צד הוא נמצא? תתארי לך מה היה קורה אם הייתה ממשלה עכשיו עם עבאס, היינו צריכים לקבל ממנו אישור לכוון את הטילים? השתגענו?".

בן גביר הוסיף: "מעטים האנשים שוויתרו על כל כך הרבה כדי לממש את האידיאולוגיה. אם הייתי מסכים לעבאס הייתי היום שר בממשלת ישראל, הייתי יכול להיות עם עוזרים ולשכה, זה נורא כיף אבל ויתרתי על זה כי אמרתי שיש לי גבולות. אני לא מוכן לשבת עם תומכי טרור, עם מהללי שהידים. אם כל הפוליטיקאים היו כמוני הייתה היום אחלה ממשלת ימין".

על האפשרות של בחירות חמישיות אמר: "אני מקווה שלא הולכים לבחירות, העם שלנו לא צריך בחירות, הוא צריך ממשלת ימין יציבה. אני רוצה שהילדים שלי יראו אותי, אם יש בחירות הם שוב לא יראו אותי אז אני מקווה שלא יהיו ותהיה ממשלת ימין אמיתית".