הפעיל הפוליטי אלדד יניב שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על המסמך שפרסם ובו נטען כי היו מגעים שהוביל, לכאורה, המועמד לנשיאות יצחק הרצוג להענקת חנינה לראש הממשלה בנימין נתניהו. יניב אמר כי "כל חוות הדעת שפרסמתי, עוסקת באפשרות של נשיא המדינה לתת חנינה לרה"מ נתניהו, ששמו הוזכר לפני הרשעה". 

"אני חידשתי פרסום שפרסמו בזמנו רביב דרוקר, עמית סגל ונחום ברנע, על מגעים שהוביל הרצוג לחנינה לנתניהו. הוא החל את המגעים ב-2019 עם בית הנשיא. אני לא יודע מה היה הרקע, הסיבה, המוטיבציה והרצון. שאלה מצוינת", המשיך יניב.

כמו כן, אמר כי "אני חושב שכשבוחרים נשיא, השאלה המרכזית שצריכה להידון בצורה שקופה - האם אחד מהמעומדים באו בדברים על אפשרות של חנינה, מה עמדתם ומה הם מתכוונים לעשות". לדבריו, הוא פנה וביקש מהיועץ המשפטי לבדוק מי הכין את חוות הדעת. "אני חושב שהיועמ"ש חייב לבדוק את זה", טען. 

כשנשאל האם מדובר בעניין פלילי, אמר כי "אם זה חלק מההכנות לנשיאות ודאי שיש פה עניין פלילי, את זה צריך לבדוק היועמ"ש. אני חושב שהכנסת וחברי הכנסת חייבים לדרוש את העמדה הפומבית הזאת משני המועמדים לנשיאות". 

 יניב התייחס גם למועמד המועדף עליו בבחירות לנשיאות ואמר כי "אני לא מכיר את מרים פרץ בניגוד להרצוג אותו אני מכיר הרבה שנים. הוא מוכשר ומתאים לתפקיד, אבל אם הוא נגע בחנינה ואם הבחירה שלו קשורה לזה - אסור לו להיות בתפקיד". 

חברת הכנסת לשעבר עו"ד רויטל סויד, המקורבת ליצחק הרצוג, התייחסה לטענות ואמרה: "הוא אומר היום חד משמעית שהוא לא ידון בחנינה לנתניהו, לא יקדם חנינה לנתניהו ולא חשב לקדם חנינה לנתניהו".