מפלגת יש עתיד בראשות ח"כ יאיר לפיד הודיעה היום (ראשון) כי מחר בבוקר יחדש צוות המו"מ של המפלגה את הפגישות עם צוותי המפלגות השונות להרכבת ממשלת אחדות ישראלית. הפגישות יתקיימו בכפר המכביה, עדכונים יצאו בהתאם להתקדמות במו"מ.

עם זאת, הפגישות מחר לא כוללות את מפלגת ימינה: ביש עתיד החליטו לא לחכות לנפתלי בנט ולהתקדם במגעים עם שאר מפלגות הגוש. "לפיד לגמרי הופך כל אבן כדי להקים ממשלה. כיאה למנהיג הגוש", אומרים ביש עתיד.

בתוך כך, לפיד ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי נפגשו היום במסגרת המאמצים להרכבת ממשלה. השניים סיכמו כי צוותי המו''מ של המפלגות ייפגשו בימים הקרובים.

מרב מיכאלי ויאיר לפיד (צילום: ללא קרדיט)
מרב מיכאלי ויאיר לפיד (צילום: ללא קרדיט)

בימינה מבהירים כי זה לא קשור אליהם. כפי שכבר נאמר הבוקר, אין משא ומתן בין ימינה לגוש השינוי, והמפלגה אף הודיעה כי "ממשלת שינוי אינה על הפרק". זאת, במקביל לפוסט שפרסם יו"ר המפלגה בנט בחשבון הפייסבוק שלו ובו קרא לשקול הקמת ממשלה תוך "הסרת החרמות" של שני הצדדים. 

"זה לא הזמן לדבוק בחרמות, זה הזמן לעשות את הדבר המתבקש ולהקים ממשלה מתפקדת", כתב בנט. "האתגרים עצומים. החזרת המשילות לרחוב בישראל וההרתעה מול האויב הן לא משימות קלות. זהו אתגר שיחייב את כל הכח שלנו. יש שתי ברירות - התגייסות או העמקת המשבר".

"מי שגורר את המדינה לבחירות חמישיות, לעוד רעל ושנאה, לשנה נוספת של חוסר תפקוד מדינתי, לבזבוז עצום של כסף - משחק לידי אלה הרוצים ברעתנו. זו תהיה טעות אחת יותר מדי. זה הזמן של כל אחד ואחת מאיתנו להתאמץ, להתגייס. גם היום, יש מספר אפשרויות להקים ממשלה, אם רק נסיר את החרמות ונבין את גודל השעה", סיים בנט את דבריו. מיש עתיד נמסר בעקבות הפוסט כי בנט עדיין לא יצר קשר עם לפיד. 

בליכוד תקפו את בנט בתגובה לדברים: "ישנם פוליטיקאים שמדברים ימין ועושים שמאל. בעוד הם מפרסמים פוסטים ומאמרים לכאורה ״ימניים״ והפוכים מהמציאות, הם ממשיכים לפזול שמאלה". במקביל, ככל שגוש השינוי וימינה מדגישים יותר ויותר כי אין שיח בין בנט ולפיד, כך בליכוד עולה ומתחזק החשש כי מדובר בתרגיל, במסך עשן שמעלים אמנים פוליטיים בגוש השינוי כדי להסתיר התקדמות כלשהי. עם זאת, לפי שעה אין אף הוכחה לקונספירציות.