במהלכו של דיון סוער שנערך הבוקר (שני) בוועדה המסדרת בכנסת, אושרה הצעת החוק להגבלת ראשות הממשלה לשתי קדנציות, ברוב של 17 תומכים לעומת שלושה מתנגדים. מוקדם יותר אושר בוועדה לקדם וועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון ברוב של 19 תומכים מול 13 מתנגדים. יו"ר הוועדה, חברת הכנסת קארין אלהרר ממפלגת יש עתיד, הביעה את דעתה, בריאיון לענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ברדיו 103FM, על התנהגותם של חברי הכנסת לאורך הדיון הסוער וסיפרה מדוע על יו"ר הכנסת יריב לוין להעלות את ההצעות שאושרו לסדר היום.

"להצעות החוק שהוגשו יש רוב בכנסת והכל תלוי בכך שיו"ר הכנסת יריב לוין ישים אותן על סדר היום. אני רוצה להאמין שכשהוא אומר שהריבון הוא הכנסת - אחד בלב ואחד בפה, צריכה להיות התאמה. האם הוא יעשה זאת? אני לא יודעת", אמרה ח"כ אלהרר והוסיפה: "רוב ההצעות הן הצעות חברתיות שמטפלות בבעיות של האנשים, כמו הטבות ענק לתושבי אשקלון ודמי אבטלה לעצמאים. אם הוא נגד הדברים האלה, הוא בעצם אומר לציבור איפה הוא נמצא. אני לא צועקת, אין לי יכולת לצעוק, אבל הייתי מצפה מחברי הכנסת קצת תרבות דיון היום. במקום לנהל דיון ענייני, ניהלנו דיון של גנון". 

עוד הוסיפה ואמרה כי באשר להצעת החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות, לא מדובר בחקיקה פרסונלית נגד בנימין נתניהו, אלא בעניין עקרוני. "הצעות החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה ל-2 קדנציות היא לא מכוונת לנתניהו, אלא לכל ראש ממשלה שיהיה. נתניהו בעצמו אמר את זה כשהתחיל את הקדנציה ב-2009 ואז שינה את דעתו, אבל הערכים שלנו לא משתנים. אנחנו מאמינים שראש ממשלה שנמצא הרבה זמן בעמדת כוח - זה הופך להיות אירוע משחית".

כשנשאלה האם יאיר לפיד צפוי להרכיב ממשלה עד פקיעת המנדט בעוד תשעה ימים, השיבה ח"כ אלהרר כי יושב ראש מפלגתה נמצא במגעים עם ראשי המפלגות השונות כשלפני מספר ימים חלו התקדמויות עם כחול לבן וישראל ביתנו, אולם מסתמן כי נפתלי בנט אינו ממהר לחזור אל שלוחן המשא ומתן. "יאיר לפיד הופך כל אבן כדי להרכיב את ממשלת השינוי, אבל זה לא תלוי רק בו. זה עוד לא נגמר, נשארו עוד תשעה ימים ואני מאוד מקווה שכל הגורמים הרלוונטיים יתעשתו.

"הייתה לנו התקדמות יפה במגעים עם כחול לבן וישראל ביתנו ואני מאמינה שיהיו עוד התקדמויות. אני קוראת לנפתלי בנט לחזור להבטחת הבחירות שלו כשאמר שצריך להחליף את ראש הממשלה הזה ולדבר עם יאיר לפיד כדי שזה יקרה. אני חושבת שיאיר לפיד יכול להיות ראש ממשלה מצוין. כל הדיון שהיה בעבר הוא שבנט יהיה ראש ממשלה, אבל בנט הלך. עכשיו הוא צריך להפסיק להתחבא", אמרה ח"כ אלהרר בסיום דבריה.