מבצע "שומר החומות", והמלחמה הדיפלומטית שבאה בעקבותיו, כמו גם הגעתו היום (שלישי) לישראל של מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, החזירו לתודעה את שר החוץ גבי אשכנזי, שמאז שהודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים קצת נשכח, בעיקר כי הוא לא מרבה להתבטא בנושאים הפוליטיים. הבוקר הוא היה מוקד השיחה בין בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM וכספית הסביר מדוע אשכנזי החליט לפרושה מהחיים הפוליטיים.

"הטרגדיה הכי גדולה בפוליטיקה לטעמי היא גבי אשכנזי, זה ראש הממשלה שאני הייתי שם", פתח כספית והוסיף שכשר חוץ אשכנזי עושה עבודה מצוינת, "אבל כרגיל הוא לא אומר מילה". מגל שאל: "מה, הוא בדיכאון? מה עובר עליו?".

"לא, הוא פרש כי גנץ תקע אותו ורימה אותו", ענה כספית. "כל מה שהוא סיכם עם גנץ כשנכנס לכחול לבן - לא קרה. אז הוא התאכזב, אבל הם ממשיכים לעבוד ביחד".

ינון: "במה תקע אותו גנץ?".
בן: "הוא סיכם עם גנץ שורה ארוכה מאוד של דברים. אשכנזי הצטרף ברגע האחרון למפלגה ובניגוד לעקרון הוא לא הגיע עם אנשים, הוא לא הגיע עם קבוצה. במקור הוא תכנן לבוא לפוליטיקה עם קבוצה של חמישה אנשים כדי שיהיה לו כוח, אבל בגלל שהצטרף ברגע האחרון ולא הייתה לו אפשרות להביא אנשים, הייתה לו שורה של סיכומים עם בני גנץ לגבי מעמדו, השיתוף שישותף ומה הוא יהיה - שום דבר מזה לא קרה. כלום. אבל בסדר, זו פוליטיקה, אני לא מאשים את גנץ".

ינון: "תראה עם איזו כוכבות הוא הגיע ואז..."

בן: "שום כוכבות, הוא לא לוקח את עצמו ברצינות גדולה".

ינון: "נו באמת, מי לא לוקח את עצמו ברציניות גדולה?".

בן: "אני והוא, אתה כן".

ינון: "תרשה לי לפקפק בזה, אבל בסדר".