ח"כ עודד פורר, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על ההסכמות שהושגו בין המפלגה בה הוא חבר למפלגת יש עתיד, לקראת חתימה על הסכם קואליציוני. "אני לא מתעסקת בשאלה איזה שר אהיה", הדגיש בראשית הראיון ב-103FM, "השאלה היחידה שמעסיקה אותי כעת היא איך נצליח להקים ממשלה ולהוציא את ישראל מהבוץ". חבר הכנסת הדגיש כי "אם לא תוקם ממשלה כעת, ככל הנראה אנו נחזור לבחירות - שזו הבחירה הכי גרועה למדינה. הבחירה הכי טובה היא פשוט להקים ממשלה".

"הממשלה הכי ימנית, הכי לאומית והכי ליברלית שאפשר להקים, זו הממשלה שעליה אנחנו עובדים", הסביר, "לקרוא לממשלות האחרונות שנתניהו הקים ממשלות ימין, זה פשוט בדיחה". הוא ציין: "בסופו של דבר, נתניהו הוא זה שהצביע בעד ההתנתקות, הוא זה שמסר את חברון לערפאת, הוא זה שמנהל מדיניות רופסת מול חמאס, ואנחנו מוצאים את עצמנו, סיבוב אחרי סיבוב, ממשיכים לשלם לחמאס כסף כדי שהוא ימשיך לירות עלינו טילים". 

"תשימו לב איך נראית מדינת ישראל היום - כל התפקידים הבכירים כמעט מנוהלים על ידי ממלאי מקום", הזכיר פורר, "מה שאנחנו אומרים לבוחרים שלנו לפני הבחירות, אנחנו עושים גם אחרי הבחירות. אנחנו אמרנו שלא נשב עם נתניהו, שנתניהו צריך לסיים את תפקידו כי כל הקווים האדומים נמחקו לחלוטין".

הוא הדגיש עוד כי "ראש הממשלה בישראל הוא אמור להיות הראשון בין השווים ואני בטוח שלפיד יהיה ראש ממשלה טוב יותר ממה שאנחנו רואים היום". לדבריו, כי מה שאנחנו רואים היום זו הפארסה הכי גדולה שראתה מדינת ישראל בשנים האחרונות. "פארסה מכל הבחינות - מהבחינה הכלכלית, הניהולית והביטחונית", אמר, "אנחנו קונים את השקט לטווח הקצר באותו המחיר שאנחנו משלמים לטווח הארוך. אנחנו מחויבים להקים פה ממשלה שהיא ליברלית ותחזיר את המדינה לשפיות גם בנושאים של דת ומדינה".  הוא סיכם: "בנט אמר שהוא רוצה להחליף את נתניהו והוא באמת צריך להחליף אותו. אני בטוח שהוא יסייע לנו לעשות זאת".

"השגנו הבנות בהנחה שתוקם ממשלה וההסכם יחתם"

חבר הכנסת יבגני סובה (ישראל ביתנו) שוחח עם ענת דוידוב והתייחס גם הוא להסכמים שחתמה מפלגתו עם מפלגת יש עתיד, כחלק מהניסיון להוציא לפועל את ממשלת השינוי. "זה לא נגמר, אנחנו מאמינים שיש סיכוי", הבהיר .

סובה הוסיף כי ישנן הבנות לגבי חוק הגיור והגיוס ובנושא מונופול הכשרות, ובאשר לבנט אמר – "לפיד מנהל איתו מגעים, אנחנו לא צד. אנחנו לא מבינים מה הוא רוצה".

באשר לתפקידים נוספים שיועדו למפלגת ישראל ביתנו, סובה סירב לאשר תיקים מלבד האוצר. "יש הסכמות לגבי ביטול מונופול הכשרות על ידי הרבנות הראשית. זה טוב לעסקים. הרבה עסקים מתלוננים על זה. נושא רבני הערים שיכולים לגייר, פסיקת בג"ץ לפני חודשיים, זה נובע מחוסר משילות של הממשלה בנושא הגיור".

לבסוף, טען כי נציגי המגזר החרדים אינם מנהלים משא ומתן, ואמר: "הם מוכנים להקריב את עצמם למען בחירות חמישיות ובאים בטענות אלינו – 'למה אתם נגד חרדים?' בבקשה, תנהלו משא ומתן עם לפיד ונראה אתכם".