יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ', התראיין הבוקר (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM על המצב הפוליטי בצל הדיווחים לקראת חתימה על הסכם קואליציוני ראשון בין מפלגות יש עתיד וישראל ביתנו, בדרך לממשלת גוש השינוי. "אנחנו עושים כל מאמץ כדי להתקדם לכיוון הקמת הממשלה ואני מקווה שלפחות מבחינת מרצ אנחנו נצליח להגיע להסכמים בזמן הקרוב. אני כבר חוסך לכם את השאלה הבאה: אני לא יודע מה עם יהיה בנט", אמר הורביץ.  

בן כספית אמר בתגובה: "בואו נטריל את ינון ונגיד לו שאתה שר הדתות הבא". ינון מגל השיב כי מבחינתו "שר החינוך זה מספיק". יו"ר מרצ התייחס ואמר כי "זה חשוב מדי בכדי להתלוצץ בעניינים האלה וכל יום שעובר מראה עד כמה חיוני לקחת את המושכות מידיו של הנאשם ולהחליף את השלטון", אמר הורביץ. "אלה כללי המשחק, מותר לנאשם להיות ראש ממשלה", השיב מגל להורביץ ואמר לו בצורה שאינה ניתנת לערעור כי "אני מעדיף בחירות חמישיות מאשר שתהיה שר החינוך". 

ואז מה יקרה בימים האחרונים? בנט יצטרך לבחור האם להיות או לא להיות אתכם?
"זו החלטה שלו. אנחנו צריכים רוב בכנסת לצורך הקמת ממשלה ואני מקווה שכל מי שטובת המדינה לנגד עיניו יתגייס ויתמוך. אני מקווה שנגיע לזה, זה מה שאנחנו מנסים לקדם", אמר הורביץ.  

בהמשך אמר בן כספית כי מקורותיו סיפורו לו שהורביץ צפוי להיות שר הבריאות וכן מפלגתו דרשה עוד שני תיקים נוספים. הורוביץ מסר בתגובה כי הוא "לא רוצה להתייחס לפרטים שקשורים למשא ומתן". כשנשאל מה דעתו על היוזמה של יאיר לפיד לקידום פיזור הכנסת במטרה ללחוץ על בנט, אמר יו"ר מרצ כי "אין יוזמה כזאת, ברגע שהמנדט נגמר אז הכנסת מתפזרת".

לאחר מכן גלשה השיחה לעסוק בנושאים מדיניים ובסוגיית הסכמי שלום עם העולם הערבי והפלסטינים בפרט, אז החלו מגל והורביץ להתעמת: "זה קצת מגוחך לנסות לעשות שלום עם אלה שרוצים להשמיד את מדינת ישראל, הרסתם עם הטמטום שלכם של אוסלו, הרסתם, אלפי נרצחים. עכשיו אני אכבוש? ברור", אמר מגל. על כך יו"ר מרצ הגיב ואמר: "אבו מאזן שמקיים איתך שיתוף פעולה כלכלי ותאום ביטחוני זה לא טוב? בדיוק בגלל הגישה הזו רה"מ נתניהו סיבך אותנו בשורה של עימותים מול חמאס כי הוא רוצה לסבך אותנו עם חמאס, במקום לברבר על ההתנקות בוא תכבוש את עזה".