שר הביטחון בני גנץ פגש היום (שלישי) את מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן במסגרת ביקורו במזרח התיכון, והציג בפניו את העקרונות שגיבש במערכת הביטחון להשגת שקט ארוך טווח, החזרת הבנים הביתה וחיזוק הרשות הפלסטינית. זאת, תוך פגיעה בכוח הצבאי של ארגוני הטרור בעזה. מטרת ביקורו של בלינקן היא שימור וחיזוק הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס, וזירוז הסיוע ההומניטרי לעזה. 

על פי הודעת לשכר שר הביטחון, גנץ הודה לבלינקן על הגיבוי האמריקאי לזכותה של ישראל להגן על עצמה מול המתקפות על אוכלוסייה אזרחית, וכן על הגינוי של הממשל האמריקאי כנגד תופעות אנטישמיות וגילויי שנאה כלפי יהודים בארה"ב. עוד דן גנץ עם בלינקן בצורכי הביטחון של ישראל, בשמירה על העליונות הביטחונית שלה באזור, וכן בצורך לפעול בכדי לבלום את ההתקדמות הגרעינית של איראן, במסגרת הדיונים המתקיימים בנושא בימים אלו.

בני גנץ ואנתוני בלינקן (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
בני גנץ ואנתוני בלינקן (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)


מוקדם יותר, נפגש מזכיר המדינה האמריקאי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפגישתם, נתניהו הבהיר כי "אם חמאס יפר את הסכם הפסקת האש ויתקוף אותנו, אנו נגיב בעוצמה". עם זאת, הבהיר גם כי עלינו לחשוב "איך לשפר את התנאים ההומניטריים בעזה כולל השאלה של החזרת השבויים והנעדרים".