אופטימיות במפלגת יש עתיד, לקראת הישורת האחרונה של המגעים להקמת ממשלת "גוש השינוי". חבר הכנסת מיקי לוי שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, ועסק באפשרויות להקמת ממשלת השינוי, כשישה ימים לסיומו של המנדט. "עם נפתלי בנט אפשר לסגור את הכל ב-24 שעות", אמר, והוסיף כי בימינה לא פסלו עדיין את הגוש.

בתוך כך, גם המגעים מול תקווה חדשה יתחדשו היום, כאשר צוותי המו״מ של המפלגות ייפגשו, כחלק מהמאמצים להקמת ממשלת אחדות.

ח"כ יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעת יש עתיד (צילום:ערוץ כנסת)

לדבריו, יו"ר המפלגה, יאיר לפיד, מתכנן "להפוך כל אבן" על מנת להקים את הממשלה. "מי שלא יתן את ידו לתהליך משיקולים זרים, פשוט גורר אותנו לבחירות חמישיות". לוי טען כי ישנן ארבע תובנות מרכזיות שיעמדו בפני הממשלה, כשאחד מן הנושאים הוא איחוי הקרעים בחברה הישראלית.

כשנשאל אילו עוד הסכמים נשארו למפלגה לרקום, הסביר לוי כי "עם ימינה ניתן לסכם את הכל מהרגע להרגע", וטען כי מנהיגי ימינה לא פסלו את הגוש. "אנו מנצלים כל דקה כדי לבוא ולהתפשר", אמר חבר הכנסת, "למרות שהיו ימי הלחימה ולמרות שהיו חגים, אנחנו התחלנו בהתנעה הזאת מחדש, כדי שישאר לנו רק ההסכם עם ימינה". 



אתמול, חברת הכנסת איילת שקד נשאה נאום לתקשורת בו אמרה כי מפלגת ימינה, "לקחה על עצמה את המשימה לחילוץ ישראל מהכאוס באמצעות הקמת ממשלה", אלא שבנאומה, לא הזכירה התייחסות לממשלת השינוי. במקום זאת, אמרה: "הרבה מאד פוליטיקאים מתבצרים בהבטחות הבחירות שלהם ומונעים הקמת ממשלה, הכי קל להתבצר מאחורי הבטחת הבחירות, הרבה יותר קשה זה לנסות להתגמש ולשלם מחירים למען הקמת ממשלה".