שר החוץ גבי אשכנזי זימן היום (חמישי) לשיחת נזיפה במשרדו את שגריר צרפת בישראל, אריק דנון, זאת ברקע דברי שר החוץ הצרפתי ז'אן-איב לה דריאן בשבוע שעבר. במהלך השיחה, הבהיר שר החוץ לשגריר הצרפתי כי "דבריו של שר החוץ אינם מקובלים, אינם מבוססים ורחוקים מהמציאות וישראל דוחה אותם על הסף".

ממשרד החוץ נמסר: "ישראל מצפה מידידותיה שלא להתבטא בצורה חסרת אחריות אשר נותנת רוח גבית לגורמים קיצוניים ולפעילות אנטי-ישראלית. שר החוץ אשכנזי הביע דאגתו מהעלייה באירועי האנטישמיות בצרפת והדגיש כי הוא מצפה מהמנהיגות בצרפת לגנות אירועים אלו ולפעול להפסקתם".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא בטקס לזכר חללי אלטלנה, ואמר: "אני מבקש להביע מחאה חריפה נגד ממשלת צרפת על ההתבטאות של שר החוץ הצרפתי בראיון לטלוויזיה. השר אמר שישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד - טענה מחוצפת, כוזבת, שאין לה שום יסוד. במדינת ישראל כל האזרחים שווים בפני החוק, בלי קשר למוצאם".

כזכור, מוקדם יותר השבוע אמר שר החוץ הצרפתי, במהלך ראיון כי "הסיכוי לפיתרון שתי המדינות מתחיל להיעלם. הסיכוי למצב של אפרטהייד מתחזק אם נראה פיתרון של מדינה אחת או אימוץ ארוך טווח של הסטטוס קוו". הוא הוסיף עוד: "עלינו לנקוט במדיניות של צעדים קטנים תוך שאנו מבטיחים שנוצר היגיון של אמון בין הפלסטינים והישראלים".