מנהיג ארגון הטרור חמאס בעזה, יחיא סינוואר, ממשיך להראות עסקים כרגיל, ואף לשלוח מסרים מאיימים לישראל, זאת בנאום שנשא השבוע לראשונה מתום מבצע שומר החומות. האם הרתעת החמאס נכשלה חרף הציפיות? שר הביטחון לשעבר ויו"ר מפלגת תל"ם משה (בוגי) יעלון שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ברדיו 103FM והתייחס לדברים: "צריך לראות איך חמאס מפנים את הנזק העצום של המבצע הזה. יש לשמר את ההרתעה לאורך זמן". בהמשך דבריו, התייחס יעלון גם לסבך הפוליטי ואמר: "לא ניתן יהיה לתקן את הנזק שנגרם לנו יום יום, מבלי להחליף את נתניהו". 

יעלון טוען כי חרף החגיגות שהראה החמאס עם סיום המבצע, הוא רחוק מאוד מניצחון. לדבריו ימים יגידו האם תוצאות המבצע הצבאי יביאו עמן הרתעה ארוכת טווח. "אנחנו כבר רגילים לזה שמתוך ההריסות, גם בלבנון וגם בעזה, תמיד הם יצאו עם סימן וי לניצחון. אבל זה לא המבחן. המבחן הוא האם הצלחנו ליצור הרתעה כזו שתביא תקופה ארוכה של שקט. אני מזכיר שאחרי 'צוק איתן' למעלה משלוש שנים וחצי החמאס לא ירה כדור אחד, הוא לא נעשה ציוני, ואם מישהו ניסה לירות הוא טיפל בו מיד". 

עוד הוסיף יעלון כי "ברגע שאנחנו שינינו מדיניות, במרץ 2018, זה הלך והתרופף ולכן כרגע צריך לראות איך חמאס מפנים את הנזק העצום, המחיר הכבד שהוא שילם במבצע הזה". עוד גורס יעלון כי לא נכון לטעון שמנהיג החמאס ברצועת עזה יחיא סנוואר, הפסיק לפחד מישראל כיוון שההרתעה לא עובדת עליו: "אם הוא לא היה מורתע היו יורים עלינו כל יום, גם עכשיו. מי שמצפה לאמירות החלולות שלצערי פוליטיקאים, בעיקר לפני בחירות, נחסל ונמוטט – אלה הצהרות שווא, ריקות מתוכן", אמר. 

"הם יודעים להיזהר. גם על שייח' יאסין ואחרים אמרו שיחיו לעד, אני יכול לחזור על שמות שאינם איתנו היום. אם הוא ימשיך להתנהג כך, אני מניח שמתישהו זה יקרה", הסביר יעלון והוסיף: "כרגע הוא דווקא מעוניין בשקט, ככה אני קורא את התמונה. רק צריך לשמר את ההרתעה לאורך זמן ולא לעשות את השטויות שעשינו ממרץ 2018 שבו שרים בממשלה אמרו 'טוב, זה רק עפיפונים ושריפות'. לא. מי שמפר את ריבונותנו, מיד צריך להפעיל את הנבוט". 

על הצבעת מועצת זכויות האדם של האו"ם אתמול בעד פתיחת חקירה בינלאומית נגד ישראל על פשעי מלחמה שבוצעו לכאורה במבצע שומר החומות, אמר שר ביטחון לשעבר: "זו צביעות פוליטית, ישראל צריכה לגייס את הכוחות שאיתה בעולם. חמאס יורה מתוך אזרחיו. ישראל צריכה להחרים את הוועדה הזאת".

בהמשך השיחה התייחס יו"ר תל"ם למשבר הפוליטי ואמר כי הסיכוי היחיד להיחלץ ממנו הוא בהקמת ממשלה ממפלגות גוש השינוי, אליהן תחבור ימינה של נפתלי בנט. "אני חושב שגם אם זה יראה כקואליציה משונה, זאת קואליציה שמה שמאחד אותה באמת זה להחזיר את המדינה למסלולה. מצד אחד זה יכול להיות נפתלי בנט וגדעון סער וכמובן יאיר לפיד וגנץ וליברמן", אמר. 

על ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר יעלון: "מי שעיניו בראשו מבין שיש פה מישהו שנמצא בניגוד עניינים מובהק עם מדינת ישראל, שהגישה כתבי אישום נגדו. וזה עוד לא הכול. הוא יודע שכשהוא יעזוב את כיסא ראש הממשלה, תהיה פה ועדת חקירה על מירון, כבר חודש עבר והעניין לא נחקר, ואחר כך יש גבעת זאב גם ויש קורונה ויש 3000. הוא יודע את זה ולכן הוא נאחז בקרנות המזבח. וכל אלה שכרגע קיבלו את המנדט להחליף אותו, כולל בנט למרות שלא הבטיח שלא ייכנס תחתיו, הסבירו כמה הוא נכשל".