בעוד חמישה ימים יפקע המנדט שקיבל יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מנשיא המדינה. הכתב והפרשן הפוליטי ספי עובדיה ('חדשות 13') שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-10FM הביא את תחזיותיו הפוליטיות ערב פקיעת המנדט: "עד שהמנדט הזה יפקע, נתניהו שקיווה שכבר לא יצטרך לשלם ביוקר על האירוע הזה כי זה ירד מהפרק בתקופת המלחמה יצטרך להקריב כאן משהו".

עוד הוסיף כי "אני מעריך שככל שנתניהו יבין שהאירוע הזה עומד לקרות והוא מעוניין לסכל אותו, אנחנו נראה אותו מחדש את ההצעה שכבר הניח בעבר ואולי מרחיב אותה – כלומר, מוותר על הבכורה ברוטציה. הוא יכול להגיד זאת לבנט או לסער כדי לזרוע מהומה בתוך המחנה ולעכב אותם עוד מלהשלים את המהלך הזה עד יום רביעי, ואם יש צורך גם באמת לתת את זה".

עובדיה ציין כי "יש גם רצונות של כל האנשים כמעט שהזכרת בשורה הזאת. מעוניינים להשלים את זה. בנט ודאי מעוניין בזה להבנתי. גם כשאתה שם את עצמך בנעליו, יש לו בעצם שתי אופציות – ללכת לממשלה הזאת, שאמנם אתה לא יודע כמה זמן היא תחזיק מעמד והיא עשויה להיות קשה מאוד לניהול ויש בה פערים אידאולוגיים גדולים – אבל אתה ראש ממשלה ומהתפקיד הזה אתה יכול להצליח מאוד, ואתה יכול גם להתרסק".

בתשובה לשאלה האם רע"מ יצטרפו לממשלה כזאת, השיב: "להצטרף לא, אבל בהחלט אפשר לגייס את התמיכה שלה. זה יהיה קשה אבל האופציה של בחירות לא עדיפה למנסור עבאס, ראינו את הסקרים האחרונים. ואני חוזר לבנט – האופציה השנייה שלו היא ללכת לחתום עם נתניהו. אלא שנתניהו כרגע אם הוא לא מוותר על הבכורה ברוטציה ומצליח להביא את סער, שכרגע לא מוכן לשמוע על הליכה איתו, הדבר היחיד שנתניהו יכול להציע לבנט כרגע זה הסכם ריצה משותפת. כלומר נותן לו עוד קפסולת זמן לחיות חיים פוליטיים לעוד מערכת בחירות אחת. הוא יכול להיות נדיב מאוד ולהגיד לו 'בוא תהיה מקום שני ואני אתן לך חמישי לשקד ועוד 4-7 שריונים במקומות ריאליים'".