יותר משבוע ימים לאחר תום מבצע "שומר החומות", עולה השאלה כיצד יצא חמאס מסבב הלחימה לאחר שספג מהלומות כבדות. חרף הנזקים, ברביעי האחרון שלח מנהיג ארגון הטרור בעזה, יחיא סינוואר, שורה של מסרים מאיימים לישראל. הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 צבי יחזקאלי אמר היום (שישי), בשיחה עם ניסים משעל ברדיו 103FM, כי כעת מנהיג ארגון הטרור בעזה מנהל מול ישראל מערכה של משא ומתן. בהמשך התייחס ל"נאום השיעולים" של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראלה והסביר מדוע לאף אחד מן הצדדים אין בשלב זה עניין לפתוח במערכה חדשה בצפון. 

"סינוואר הזה מכיר אותנו היטב והוא מפעיל עלינו את כל הפסיכולוגיה של משא ומתן. הוא שמע שהוא ברשימת המבוקשים ומיד כשיצא מהבונקר הוא התחיל עם השופוני ודברי הרהב, אבל הסיפור עכשיו הוא מה יקרה ברצועת עזה ביום שאחרי. ישראל סגרה את מעבר כרם שלום לכניסת סחורות מלבד דברים הומניטריים בסיסיים. איך הוא יכניס את הסיוע? הוא חייב לציית לתנאי שישראל רוצה את גופות החיילים. מה עושים? מתחילים במשא ומתן", אמר יחזקאלי. 

עוד הוסיף והסביר כי מנהגי חמאס ברצועת עזה "רוצה להגיד לישראל 'אני לא פראייר, אתם תדברו איתי על הגופות אבל יש לי מחיר'. הוא רוצה אסירים עם דם על הידיים, רוצה רוצחים גדולים מחמאס שיחזרו הביתה והוא יהיה חתום על זה. זאת בעצם המחלוקת שתהיה בשבועות הקרובים – האם ישראל תלך ותשחרר אסירים כבדים מחמאס עם דם על הידיים, או שתגיד לו 'חביבי, תקבל את תוצאות המבצע בעזה. אתה רוצה אוכל? תתגמש'". 

אירוע נוסף שמשך כותרות השבוע הוא "נאום השיעולים" שמסר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לרגל ציון 21 שנים לנסיגה הישראלית מלבנון, אך באותה נשימה גם עורר שאלות לגבי בריאותו. בין היתר התפרש הנאום במערכת הביטחון הישראלית כטעות ואף עלתה השערה כי איש הטרור הלבנוני חלה בקורונה. יחזקאלי התייחס לנושא והסביר כי מצבו הבריאותי של נסראללה הוא פועל יוצא של תנאי מחייתו ב-16 השנים האחרונות: "הוא חי חיים שאנו לא מכירים, הוא 16 שנים בבונקר ואולי זה מסביר את המצב הבריאותי שלו. צחקו עליו ברשתות ואמרו 'למה נסראללה משתעל? כי לא היה לו נעים להגיד שהיה מבצע בעזה והוא לא עשה כלום'". 

עוד הוסיף יחזקאלי כי מאחר שחיזבאללה פועל בשליחות איראן, שנמצאת כעת בעיצומו של חידוש השיחות עם ארצות הברית על הסכם הגרעין, אין כעת מבחינתה עניין לחמם מחדש את הגזרה הצפונית של ישראל. "יש הרבה ביקורת על זה שחיזבאללה עודד את הפלסטינים ולא עשה כלום. ולמה? כי בעצם הבוס של חיזבאללה זה איראן והיא כרגע צריכה את הגזרה הזאת בשקט. איראן עומדת לחתום על הסכם והם לא צריכים עכשיו התלקחות בין ישראל לחיזבאללה. אז קורונה או לא קורונה, גם אם נסראללה ייעלם מהזירה עדיין הסיפור של חיזבאללה כצבא איראני שעומד בגבולנו הצפוני עם איום טילים לא ייעלם. ואת זה צריך לזכור".