יו"ר ימינה, נפתלי בנט, צפוי לכנס מחר (ראשון) בשעה 10:00 את חברי הסיעה ברעננה, על מנת לעדכן אותם בהתפתחויות הימים האחרונים. זאת, ברקע הדיווח על כך שבנט הסכים לחבור ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, לשם הקמת ממשלת "גוש השינוי" יחד. על פי דיווח בחדשות 12, הודעה רשמית מפיו של בנט, צפויה להינתן מחר בשעות הערב, על ידו.

כמו כן, באשר לאיילת שקד, שרק לפני כחודש נחשפו הקלטות משיחותיה בהן הבהירה כי היא מעוניינת בהקמת ממשלת ימין, דווח בחדשות 12 כי גם היא התרצתה והחליטה להצטרף ליו"ר מפלגתה, להקמת ממשלת השינוי.

בתוך כך, מפלגת יש עתיד הגיעה בסוף השבוע להסכמות עם מפלגת העבודה, לאחר שקודם לכן הושגו הסכמות עם ישראל ביתנו ומרצ. כעת נותר ללפיד להגיע להסכמים עם כחול לבן, תקווה חדשה וימינה ולהשיג את תמיכת רע"מ, בטרם יפקע המנדט שקיבל ביום רביעי בחצות, כדי שיוכל להצהיר בפני נשיא המדינה כי "עלה בידי להקים ממשלה".

בנט: "או ממשלת אחדות או בחירות חמישיות". צילום: ערוץ הכנסת

על פי ההסכם שהושג, מפלגת העבודה תזכה לשלושה תיקים בממשלה – התחבורה, ביטחון פנים ותפוצות. יו"ר המפלגה מרב מיכאלי תמונה לחברה בוועדה למינוי שופטים. העבודה תזכה גם לשני נציגים בקבינט המדיני ביטחוני ותקבל את ראשות ועדת העבודה, הרווחה והבריאות. כמו כן הוחלט כי במשרד התפוצות שבראשות המפלגה יוקם אגף ליהדות מתחדשת.

ישראל ביתנו, קיבלה את תיק האוצר ליו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן ושני תיקים נוספים שיכללו את משרד פיתוח הנגב והגליל. המפלגה תקבל גם את ראשות ועדת הכספים. יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ יקבל את תיק הבריאות. תיק הגנת הסביבה מיועד לתמר זנדברג והתיק לשיתוף פעולה אזורי, יועד לח"כ עיסאווי פריג', שיהיה השר הערבי היחיד בממשלה. 

כחול לבן אמורה לקבל ארבעה תיקים - ביטחון לבני גנץ, עלייה וקליטה/רווחה לפנינה תמנו שטה, תרבות וספורט לחילי טרופר וחקלאות לאלון שוסטר.

שר הביטחון בני גנץ בפנטגון (צילום: שמוליק עלמני)
שר הביטחון בני גנץ בפנטגון (צילום: שמוליק עלמני)

בעקבות ההסכמים שכבר הושגו והמגעים המתקיימים, ואם לא יהיה פיצוץ ותפנית של הרגע האחרון מצדו של יו"ר ימינה, נראה כי נפתלי בנט צפוי לעמוד בראשות ממשלת גוש השינוי עד ספטמבר 2023, אז אמור יו"ר יש עתיד יאיר לפיד להחליפו עד נובמבר 2025. וזו מסתמנת תמונת חלוקת התיקים המסתמנת בממשלת השינוי, אם אכן תוקם:

ראש ממשלה – נפתלי בנט (ימינה).

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ – יאיר לפיד (יש עתיד).

שר הביטחון – בני גנץ (כחול לבן).

שר האוצר – אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו).

שר המשפטים – גדעון סער (תקווה חדשה).

שרת הפנים – איילת שקד (ימינה).

שרת התחבורה – מרב מיכאלי (העבודה).

שרת החינוך – יפעת שאשא ביטון (תקווה חדשה).

השר לביטחון פנים – עמר בר לב (העבודה).

שר התפוצות – גלעד קריב (העבודה).

שר הבריאות – ניצן הורוביץ (מרצ).

שרת הגנת הסביבה – תמר זנדברג (מרצ).

שרת העלייה והקליטה/רווחה – פנינה תמנו שטה (כחול לבן).

השר לשיתוף פעולה אזורי - עיסאוי פריג' (מרצ).

שר התרבות – חילי טרופר (כחול לבן).

שר הדתות – מתן כהנא (ימינה).

שרת התקשורת – קארין אלהרר (יש עתיד).

שר החקלאות – אלון שוסטר חקלאות (כחול לבן).

פיתוח הנגב והגליל – ישראל ביתנו

יו"ר הכנסת - מאיר כהן.

עוד מסתמן כי ח"כ יאיר גולן (מרצ) יתמנה ליו"ר ועדת המשנה לעניניי מודיעין, שרותים חשאיים ושו"ן (שבויים ונעדרים), בוועדת החוץ והביטחון. חלוקת התיקים כאן טרם סוכמה סופית ויתכנו שינויים בתוך המפלגות עצמן.