ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) המשיך הבוקר (ראשון) במתקפה נגד יו"ר מפלגתו, נפתלי בנט, ורעיון "ממשלת השינוי" אשר צפויה לקום השבוע. בראיון לכאן ב' הסביר שיקלי את אמירתו כי מעל הממשלה העתידית מתנוסס דגל שחור.

"זה מהלך חוקי לגמרי, אבל לא דמוקרטי. בדמוקרטיה אתה חותם חוזה עם הציבור שבחר בך ובחוזה אתה אומר בקמפיין בחירות למה אתה מתחייב ובמה אתה מאמין, ואחר כך אתה נדרש לממן את זה בצורה המקסימלית. נכון, לא תמיד אפשר לממש את כל ההתחייבויות, אבל מה שאנחנו רואים פה זה מכירת חיסול לשם דברים אחרים. אני בעד אחדות, אבל כשאתה לוקח 30 מנדטים של מצביעי ימין ולא סופר אותם בתוך האירוע הזה...", אמר שיקלי בפתח דבריו.

כשהמגיש אסף ליברמן טען כי הימין מקבל בממשלה את התפקידים החשובים לו, השיב שיקלי: "ליברמן לא איש ימין בשום צורה. הוא אופורטוניסט שאין לו שום אידאולוגיה. אם אני לוקח את פרשת 'ישראל ביתנו', אז מבחינת שחיתות ציבורית הייתי קודם כל תוקף אותם לפני שאני הולך למחוזות אחרים. עם גנץ ומיכאלי בוועדה למינוי שופטים ועם מרצ אתה רואה איזשהו שינוי במערכת המשפט? לא יהיה שום שינוי".

על יחסיו עם בנט אמר שיקלי: "דיברתי עם בנט ביום שישי. אמרתי לו שהוא אמר שהסיפור של ממשלת שינוי ירד מהפרק. הוא ביקש שלא אדבר ברדיו, ובפועל גיליתי שיש מגעים מתקדמים עם גנץ, לפיד, כל העולם ואשתו. לי זה מאוד כואב. אמרתי לו שאני לא מחויב למהלך הזה. הוא יכול גם בלעדיי, אני פשוט לא מעוניין להיות חלק בממשלת השינוי. הוא רואה את זה כטובת המדינה, זה מה שטוב למדינה. אנחנו רואים את הדברים בצורה לא דומה".

יו''ר ימינה נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יו''ר ימינה נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כשנשאל האם שקל להתפטר מהכנסת, אמר: "ממש לא. אני התחייבתי לרשימת ימינה על בסיס המצע של ימינה והתתחייבות לבוחר. אני מעריך את בנט, אבל באתי כי אני מאמין בדרך המשותפת ובדברים שדיברנו עליהם בקמפיין. ברגע שאתה בוחר לעשות סיבוב פרסה אידיאולוגי...".

בהמשך טען ליברמן כי ימינה התחייבה בפני הבוחר למנוע בחירות חמישיות, ושיקלי השיב: "אתה ממציא, אני אחדד את הדברים. המפלגה, שבוע וחצי לפני הבחירות, צנחה במנדטים. ירדה מ-14 לשמונה. כשדיממנו מנדטים אמרנו שבשום מצב לא נלך לרוטציה, עכשיו אי אפשר להסתובב מהדבר הזה. זה פשוט לא בסדר".

לבסוף נשאל שיקלי אם היה נכנס לקואליציה אם נתניהו היה מכניס את ימינה לקואליציה תוך הפרת ההתחייבות שלו לבוחר עם הישענות על רע"מ, והשיב: "מה שמעניין זה איפה המסה הקריטית. אתה לא יכול לממש כל מה שהתחייבת אליו, ויכול להיות שתפר הבטחה אחת".