"הכל בגלל בן גביר": ביקורת ציבורית רחבה הופנתה כלפי חבר הכנסת הטרי איתמר בן גביר, לאחר שהעביר את לשכתו לשכונת שמעון הצדיק, שייח' ג'ראח בירושלים טרם פריצת המהומות האלימות ברחבי הארץ. על הדברים האלו התווכחו הבוקר (ראשון), בין היתר, אראל סג"ל ויריב אופנהיימר בתוכניתם ב-103FM, ובן גביר לא נותר חייב.

"אני רוצה להגיב ליריב", פתח את דבריו בן גביר. "יש לנו שלום, אתה לא רואה איזה יחסי שכנות טובים יש בלוד? איזו אחווה יש בעכו? איזו שמחה יש ביו"ש?". "הכול בזכותך", השיב לו אופנהיימר.

"היהודים תמיד אשמים, זו האידיאולוגיה", אמר בן גביר. בשלב זה הצטרף סג"ל לדיון הסוער ובציניות האשים את בן גביר: "האביב הערבי זה בגללך איתמר, מלחמת האזרחים בסוריה זה בגללך, המלחמה בלבנון בגללך, רצח סאדאת בגללך".

"ביום שישי האחרון עמית סגל חשף, ואני מניח שחשף את ההתנהלות מה עבר כי הרי שמענו את המפכ"ל מאשים את איתמר בן גביר כמי שחימם את האווירה", המשיך סג"ל. "בוא נעבור על זה. מתברר שעורבא פרח, הכול שטויות. זו ממש עלילת דם ולקחו את בן גביר שעיר לעזאזל לחוסר ההצלחה של המשטרה. איתמר, לפי מה שמדובר לשכת רה"מ עומדת איתך כל הזמן בקשר".

"נכון, נכון לשכת רה"מ עומדת איתי כל הזמן בקשר ומבקשים ממני לצאת", אמר בן גביר. "אלה שיש להם תיאוריות שהם שלחו אותי, בדיוק הפוך. מתקשרים כל עשר דקות מבקשים לצאת, אבל יש משא ומתן, אני אומר להם רבותיי יש שם ילדים נשים גברים שמתקיפים אותם. אני הגעתי לשם, יש 8 משפחות אין משפחה יהודית אחת שאין אחד שלא חטף בלוק, בקבוק תבערה, ניסו לעשות בו לינץ', פשוט שערורייה ואני אומר ללשכת רה"מ אני לא עוזב את המקום עד שאתם לא מביאים משטרה שתהיה שם עד סוף הרמדאן, משא ומתן".

איתמר בן גביר בוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
איתמר בן גביר בוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

"המיקום של שכונת שמעון הצדיק שייח ג'ראח עומד במרחק של פחות מקילומטר מהמטה הארצי ויש שם גם מטה של מג"ב לא רחוק. אין בעיה להציב מבחינת המיקום וכוחות היה אפשר להביא שוטרים", הגיב לו סג"ל.

"אבל הם לא רוצים", אמר בן גביר. "מסתבר בדיעבד שזה הכבוד של המפכ"ל שנפגע שמר בן גביר בא ודורש דברים כאלה. אני לא רוצה יותר מדי לשפוט, אבל אין ספק שההתנהלות של המשטרה ושל המפכ"ל זו התנהלות בעייתית ביותר לאורך כל הדרך. אם אני נמצא שם משטרה חייבת להיות, וכשאני לא נמצא אין משטרה במהלך אותו ערב. שורפים לבחור את הרכב מול העיניים שלו, הוא מתקשר למשטרה פעם פעמיים, מפחד לצאת מהבית עם אשתו, מוקף ב-150 ערבים שמציתים לו את הרכב, הוא מתקשר, מתקשר, מתקשר, ומשטרה לא מגיעה. אחרי 40 דקות שלחו שוטר עם קטנוע".

"האם לשכת רה"מ ידעו שתקים שם את הלשכה?", נשאל בן גביר. "צריך לשאול אותם, לא התקשרתי לנתניהו ואמרתי לו אני הולך להקים שם לשכה, הודעתי על זה בתקשורת", השיב למנחי התוכנית.