הפרשן הפוליטי רביב דרוקר ('חדשות 13'), שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על הסערה הפוליטית של הימים האחרונים ועל הממשלה הבאה שאמורה לקום. להערכתו, חברי הכנסת "לא יפוצצו את המו"מ על תיק החקלאות. מה שיכול לקרות זה או בבית של ניר אורבך או אצל עידית סילמן ששם יש לחץ היסטרי. זה אנשים שלא רגילים ללחץ הזה וליבם בימין, לפעמים זה בא מאנשים שקרובים אליהם, חברים שלהם. אם עוד אחד מהם חותך הוא מסכן את כל המלאכה המורכבת הזאת".

בנוגע לאיילת שקד, אמר כי "מהיכרותי איתה נדמה לי שהמבנה הנשי שלה מאפשר לה יותר לעמוד בלחצים האלה. נדמה לי שברגע שהיא מחליטה, היא תלך על זה גם אם היא לא אוהבת את זה".

בתשובה לשאלה כמה הממשלה הזאת יכולה להחזיק מעמד, השיב כי "כל עוד נתניהו בזירה יש לה סיכוי טוב. מקולקלת, חורקת, מובכת. אבל כל עוד נתניהו יו"ר האופוזיציה אני לא רואה מישהו מהמרכיבים שלה שיעז לקחת על גבו שהוא פירק את הממשלה".

הוא הוסיף: "תחשוב על יום שבו צריך לכפות על מיכאלי והעבודה משמעת קואליציונית על הצעת חוק שהם ממש לא אוהבים, או הפוך. היא יודעת שאם היא לא עושה את זה ולא מכניסה את האנשים שלה להצביע, יש סיכוי שנתניהו ראש ממשלה. פה זה מתחיל ופה זה נגמר. במשא ומתן הזה הנשק האטומי של לפיד כל פעם היה רק שתצא רבע הדלפה שיש מפלגה מצד מרכז-שמאל שתוקעת את המשא ומתן על שטויות".

לדבריו, "בנט עשה תרגיל. אני חייב לומר שלי זה היה ברור מהשנייה הראשונה. הוא עשה את זה בצורה מגושמת ולא חכמה כי המילים שנבחרו היו חזקות מדי. מה שהיה אמור להגיד זה שהוא מקפיא את המגעים או מוריד לפי שעה מהפרק. הוא רצה להוריד את הלחצים באותו שלב, שהיו כנראה גדולים מדי על חברי סיעתו, והלך רחוק מדי עם בחירת המילים בשיחות סגורות עם יאיר שרקי וכתבים אחרים".

הוא הוסיף כי בנט אתמול היה מצוין: "הוא נראה ממש כמו מישהו שבשל להיכנס לתפקיד ראש הממשלה. אבל מילים כבר אכלנו בלי סוף וההתנהגות שלו בחודשים האחרונים לא שידרה בגרות ובשלות של ראש ממשלה. אני משוכנע שהוא יכול להיות ראש ממשלה, אבל כרגע מחלות הילדות שהוא מביא איתו לתפקיד אני מקווה שלא ילוו אותו במהלך התפקיד. הזיגזוגים האלה, ההתקפלות תחת לחץ – זה לא תכונות שאתה בדרך כלל מייחס לראש ממשלה טוב".

בנוגע לפינוי בלפור אם יבחר ראש ממשלה אחר שהוא לא נתניהו, אמר דרוקר: "אני לא יודע מי יקבל את פקודת המבצע לפנות את בלפור, בימ"מ או ביס"מ או במוסד, אבל ההתנתקות הייתה מבצע קל יותר. פעם שעברה ביקשו מברק עוד זמן ונשארו עוד כמה שבועות".