מכשול נוסף בדרך להרכבת ממשלה: חברת הכנסת איילת שקד אמרה היום (שני), בשיחה סגורה עם פעילי מפלגת ימינה, כי היא מבקשת את מקומה של יו"ר העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, בוועדה למינוי שופטים, או שלא תתמוך בהקמת ממשלה. לא מדובר באולטימטום מצד המפלגה, אלא בדרישה לחזור לנקודה בה הופסק המשא ומתן הקואליציוני לפני כשבועיים.

חברת הכנסת מיכאלי אף נשאלה על כך במהלך ישיבת סיעתה ואמרה: "לשמחתי לא התבקשתי לעשות את זה. אני בטוחה שברגע שיש כאן שותפות כולנו צריכים לוותר. עכשיו באנו לשקם ולרפא. במסגרת זאת אני מחוייבת לשיתוף פעולה".

לפי דיווח בחדשות 12, שקד דורשת להיות נציגת הימין בוועדה, יחד עם גדעון סער ונציג מהאופוזיציה, על מנת למנוע את אפשרות הווטו של הימין בוועדה. בנוסף, ימינה מתנגדת לאיסור על נאשם להתמודד לכנסת, הצעת חוק שכל שאר סיעות "גוש השינוי" מביעות בה תמיכה.

בנוסף, בחדשות 12 אף דווח כי ימינה וכחול לבן דורשות מקום בוועדה למינוי שופטים, כאשר האחרונה דורשת בנוסף שתיק החקלאות יישאר בידיה. במפלגתם של בנט ושקד מתעקשים כי תיק הנגב והגליל יבור לידיה של ח''כ שקד, כמו גם תיק הפנים ודורשים כי ראשות ועדת הכספים לא תעבור לידיה של מפלגת ישראל ביתנו. עוד דווח כי מפלגת רע''מ מביעה התנגדות לכל אזכור של קהילת הלהט"ב.

מנסור עבאס (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
מנסור עבאס (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

בחדשות 13 דווח כי בתקווה חדשה הציגו שתי דרישות נוספות: פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה לשני תפקידים שונים - יועמ''ש לממשלה ותובע כללי למדינה, וכן המשך בנייה בהתיישבות ודרישה לעיגון הבנייה בהסכם הקואליציוני. במפלגה הכחישו את הדיווח.

לפני שלושה ימים הודיעו מפלגות יש עתיד והעבודה כי הגיעו להסכמות על עיקרי קווי היסוד של הממשלה, כמו גם על שורה של פתרונות כלכליים-חברתיים. בין היתר, הגיעו הצדדים על הסכמות בנושאי דת ומדינה וקבעו כי הממשלה תפעל להגברת הביטחון האישי של כלל האזרחים, תחזק את המשטרה, תוסיף לה תקני כוח אדם ותקים יחידות למיגור הפשיעה במרחב הכפרי ובחברה הערבית.

כזכור, לפני כשבועיים, במהלך מבצע "שומר החומות" הודיע יו"ר ימינה נפתלי בנט כי מפלגתו עצרה את שיחות המו''מ עם לפיד. מספר ימים לאחר פרוץ המבצע אמר בנט כי "ממשלת השינוי ירדה מהפרק". כעת, כאמור, דורשת חברת מפלגתו שהמו''מ יחודש מאותה הנקודה בה עצר.