לפיד מתקרב ל"עלה בידי": כיממה נותרה עד לפקיעת המנדט להרכבת ממשלה שניתן ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אך ממשלת השינוי עדיין אינה עובדה גמורה. לאורך היום כולו (שלישי) נפגשו צוותי המו"מ של המפלגות השונות בגוש בכפר המכביה ברמת גן בשאיפה לסגור ולחתום הכל עוד הערב, אולם נראה כי בכל מקרה ההכרזה תידחה למחר. 

בין המכשולים שניצבים בדרכו של לפיד אל ההודעה לנשיא "עלה בידי" הם הוויכוחים שעדיין מתנהלים בין חלק מהשותפות העתידיות, בהם הוויכוח בין תקווה חדשה לרע"ם והוויכוח בין איילת שקד ליו"ר העבודה ח"כ מרב מיכאלי על הוועדה למינוי שופטים.

מנגד, בכחול לבן אומרים שיש הסכמות והם מוכנים לחתימה וגם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר מצידו שהכל סגור: "היו טענות ודרישות והכל נסגר", מסר. "אפשר להכריז 'עלה בידי'".

כזכור, בין שתי המפלגות נרשמה מחלוקת סביב תיק החקלאות, אשר לפי הפתרון המסתמן יישאר בידי ישראל ביתנו, בעוד כחול לבן תקבל במקומו את תיק המדע, אליו מועמדים אלון שוסטר ומיכאל ביטון. כמו כן, הצוותים דנו באפשרות שמיקי לוי מיש עתיד יכהן כיו"ר הכנסת ואילו מאיר כהן יכהן כשר הרווחה. 

בתוך כך, מק"י וחד"ש הודיעו כי יתנגדו לממשלה בראשותו של בנט וכי חברי הכנסת מטעם חד"ש ברשימה המשותפת יצביעו נגד הממשלה המסתמנת. "אין אנו עוסקים בהחלפת פרסונות, אלא בהחלפת מדיניות, מיגור הגזענות, והתנגדות לכיבוש", מסרו. כזכור, בל"ד כבר הודיעה קודם לכן כי תתנגד לממשלה., ואילו תע"ל טרם מסרה את החלטתה. 

אביגדור ליברמן (צילום: יניב נדב)
אביגדור ליברמן (צילום: יניב נדב)

כאמור, במהלך היום צוותי המשא ומתן של מפלגות "גוש השינוי" ובהן ימינה, תקווה חדשה, ישראל ביתנו ויש עתיד, נפגשו בכפר המכביה ברמת גן בניסיון להגיע להסכמות. לדברי גורמים המעורים בפרטים חלה התקדמות נוספת במו"מ, והשאיפה הייתה לסגור ולחתום עד סוף היום. אחד הגורמים אמר כי "הרצון הוא לסיים היום, לא בטוח שזה יקרה, תלוי איך יתקדם המו"מ".

גם ח"כ איילת שקד הגיעה לפגישה, לאחר שביקשה את מקומה של מיכאלי בוועדה למינוי שופטים והציבה אולטימטום לפיו לא תתמוך בהקמת הממשלה אם לא תקבל את התפקיד. בנוסף לה, גם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס הגיע לפגישה. על פי דיווח בכאן 11, האחרון הביע אופטימיות ואמר: "אהיה חלק מהקואליציה".

כזכור, אתמול בלילה צוותי המשא ומתן של מפלגות גוש השינוי המשיכו בהעברת המסמכים, במטרה להגיע לחתימות והסכמות בין כל המפלגות שצפויות להיכנס לממשלה הבאה. על פי דיווחים שונים, טרם נסגרו כל התיקים, ועדיין ישנן חוסר הסכמות בקשר לכמה סוגיות, אך לפי שעה לא נראה כי הן אינן פתירות.

ביש עתיד ביקשו להבהיר כי לא מדובר בפגישה של ראשי המפלגות, אלא של צוותי המשא ומתן. הפגישות תתקיימנה לחוד. ממפלגתו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, כחול לבן, נמסר כי גם המגעים שלהם נמשכים.