נפתלי בנט, מספר אישי: בטרם הליכתו לתעשיית ההייטק ומשם לחיים הפוליטיים, יו"ר ימינה, נפתלי בנט, היה לוחם וקצין בסיירת מטכ"ל, יחידת העילית של אגף המודיעין. בצוותו היה גם שותפו לדרך הפוליטית, ח"כ מתן כהנא. גיורא לוי, מי שהיה מפקד "צוות גיורא" ביחידה המיוחדת, לא מרבה להתראיין, אך סיפר היום (שלישי) לבן כספית וינון מגל ב-103FM על תחושות קשות בעקבות השיח הפוליטי והציבורי הבעייתי, טרם הקמת "ממשלת השינוי".

"קודם כל אני חייב להגיד שזו פעם ראשונה שאני מסכים להתראיין ככה. פשוט ראיתי מה שכותבים על נפתלי, או נפתול, כמו שהיינו קוראים לו בצוות, ועל מתן (כהנא). לוחמים שלי זה כמו ילדים שלי, ואני אעשה את הכל בשבילם. חשבתי שזה יהיה נכון לעלות ולהגיד עליהם כמה דברים", פתח את דבריו.

"נפתלי באמת מתחילת הדרך התבלט ביכולת חשיבה מדהימה, יכולת קבלת החלטות באמת יוצאת דופן. נפתלי היה הראש יחד עם דותן, מנהיגים של הצוות. עמנואל (מורנו) היה הלב של הצוות. בניגוד למה שפורסם בימים האחרונים, אני אומר פה באופן חד משמעי - החבר הכי טוב בצוות של נפתלי היה עמנואל (מורנו). הם עשו המון המון דברים ביחד. לייחס לנפתלי כל מיני אמירות והתנשאויות - זה לא היה", סיפר עוד. 

"אנחנו רואים את זה היום גם בתהליכים, אפשר להסכים איתם ואפשר גם לא, אבל תסתכלו על תהליך ההתייעצויות ותהליכי קבלת ההחלטות. הוא מקיף את עצמו באנשים ששמים לו לצורך העניין בלמים, או נותנים לו עוד נקודות זווית, היום זה מתן (כהנא) בעבר זה היה עמנואל (מורנו). נפתלי יודע לקחת את האנשים ולהקשיב. זה היה גם בתור חייל, מהתחלת הדרך".

"בגידה זו מילה קשה"

"אני תמיד בעד אחדות ישראל", המשיך מפקדו לשעבר של מי שככל הנראה יושבע לתפקיד ראש הממשלה. "אני לא מסתיר את דעותיי הפוליטיות, אני בן קיבוץ רשפים של השומר הצעיר. הצבעתי פעם ראשונה בקיבוץ לתחייה. אני איש ימין, וחושב ימין. אני חושב שהמהלך של אחדות ישראל שמוביל נפתלי בעיקר ומתן (כהנא), הוא חשוב. אנחנו גם מתכתבים לא מעט. אני מחזק אותם, ואני מעריך את האומץ ואת ההקרבה האישית ופוליטית שהם מוכנים לעשות כדי לשחרר את המדינה מאיזשהי תקיעות. זה אני אומר כאיש ימין, שהצביע כל השנים ימין ומפד"ל. הצבעתי בכל המערכות בחירות האחרונות לנפתלי. אני לא מרגיש שהוא בגד בי".

עמנואל מורנו  (צילום: צילום מסך)
עמנואל מורנו (צילום: צילום מסך)

לוי הדגיש: "אני חושב שהמילה 'בגידה' היא קשה מאוד. אתם לא מסכימים עם הדרך? אל תצביעו לו עוד פעם. אבל מישהו חייב לעשות איזשהו מהלך, להישכב על הגדר בשביל כל המדינה ולהוציא אותנו כבר מאיזשהו פלונטר פוליטי שאנחנו נמצאים בו. זה לא קשור לימין או שמאל בדעה הזאתי, אנחנו באיזשהי תקיעות. בתקיעות צריך לצאת במהלך שאתה מוריד איזשהו גרזן גורדי על הדברים. זה להערכתי האומץ וההקרבה שנפתלי עושה פה בשביל המדינה. נפתלי מוכן לשלם מחיר פוליטי כבד מאוד על זה".

"גם גדעון סער ויאיר לפיד שיצא לי להכיר אותם מעט, הם אנשים ישרי דרך, וגם בני גנץ. טובת המדינה לפניהם, הם לא עושים את זה מ'כיסאולוגיה'", הוסיף.

"אני בדעה של אלמנתו של עמנואל מורנו", התייחס לפרשה שהעלתה כותרות בימים האחרונים. "צריך להבין משהו על החברות שלו עם נפתלי. מורנו היה גם השטותניק של הצוות, מעבר לזה שהוא גיבור ישראל ענק, הוא קודם כל היה אומר לנפתלי 'אתה דפוק', ואז מחבק אותו ואומר שהוא בשבילו פה עד הסוף. הוא היה מעריך אותו על האומץ. לא יודע אם היה מסכים איתו, אבל היה מאוד מאוד גאה בנפתלי. לקרוא לנפתלי ולמתן (כהנא) בוגדים... לא ישנתי בלילה. אי אפשר לקרוא להם בוגדים. זה בלתי נתפס בעיניי, גם אם לא מסכימים על הדרך".