"נלחם מהאופוזיציה": שורה של פוליטיקאים בכירים ממפלגת הליכוד נכחו היום (שלישי) בטקס לחניכת שכונה חדשה בת 350 יחידות דיור בבית אל, והתייחסו, בין היתר, למצב הפוליטי. יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר אמר במהלך האירוע כי: "יש כאן אירועים חמורים שבגלל נושאים אישיים מקימים ממשלה מוזרה. מירב מיכאלי וניצן הורביץ בקבינט, תמר זנדברג עם חוק נגד הנחת תפילין. אותי זה מאוד מטריד".

"אנחנו לא חוששים", הוסיף זוהר. "נלחם מהאופוזיציה ונפיל את הממשלה מהר משאתם חושבים. הפסדנו את הבחירות כי בכל מעוזי הימין הייתה צניחה בהצבעה.

"הבנייה בבית אל היא לא דבר ברור ונעשתה נגד כוחות שנלחמו על בניה ביהודה שומרון", אמר עוד. "אנחנו לא מפחדים מדרך ארוכה. אם נגזר עלינו לשבת באופוזיציה נעשה הכל לתקן את הדברים הלא טובים שעשינו כדי לחזור עם האידיאולוגיה והערכים. יהודה שומרון מבחינתי זה אבן יסוד בהתיישבות. כאן אין הסכמה בינלאומית יש מי שמנסה לערער על העיקרון הבסיסי של שהותנו כאן. אמשיך לעשות ככל יכולתי כדי לסייע".

יו"ר הכנסת יריב לוין התייחס גם הוא למצב הפוליטי: "גזרתי על עצמי שתיקה בכל הנוגע למשא ומתן והפוליטיקה, בגלל שחשבתי ועודני חושב שככל שנדבר פחות - נצליח יותר. יש שעה שבה אנשים יכולים לא רק לקנות את עולמם אלא להסתכל בהמשך ולדעת שעשו את ההחלטה הנכונה. ההקרבה בחיים הפוליטיים שווה כל אם אתה יודע שהלכת אם כל מה שהאמנת בו והציבור שלך תמך בו. זה המבחן מולו עומדים חברינו בימינה ובתקווה חדשה". לוין הוסיף: "על החברים במפלגות אלו להבין מה מוטל על הכף, עדיין לא מאוחר".

ח''כ יריב לוין בבית אל (צילום: בית אל)
ח''כ יריב לוין בבית אל (צילום: בית אל)

שר הבריאות יולי אדלשטיין הוסיף: "ארץ ישראל ועם ישראל חזקים יותר מכל עניין פוליטי כזה או אחר. בית אל היא ההוכחה לזה. אני יודע דבר אחד. פוזיציה כזאת או אחרת לא שנתה את דעתי. יש כאלה שהבטיחו שישמרו על ארץ ישראל בהסכמים כאלה ואחרים. אנחנו נדאג שיעשו את זה ולא יתרצו במצב כזה או אחר. יש כאלה שהבטיחו שישמרו על ארץ ישראל, אנחנו נדאג שיעשו את זה בלי תירוצים".

יולי אדלשטיין (צילום: בית אל)
יולי אדלשטיין (צילום: בית אל)

שר החינוך יואב גלנט אמר: "התחייבנו ועשינו. יצרנו תנופה אדירה של בנייה וחיזקנו את ההתיישבות היהודית בעיר שבה חיו אבותינו. לבנות שכונות יהודיות על חורבות היישוב מתקופת בית שני, זוהי המשמעות של תקומת עם ישראל בארץ ישראל. יש קשיים, יש מכשולים, יש לחצים בינלאומיים יש אמריקאים, ויש אירופאים, אבל כמו שאמר בן גוריון, לא חשוב מה יאמרו הגויים, חשוב מה יעשו היהודים. אני קורא היום לכל הגורמים, אסור לעצור את הבנייה ביהודה ושומרון".

השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל: "אנחנו כפוליטיקאים עומדים בפני החלטות קשות. אמרו לבנט תהיה ראש ממשלה, אבל אנחנו ננהל את המדינה, והוא היה צריך לקבל החלטה ולהגיד לא. הזעקה האמיתית מהימים האחרונים היא חובתנו לשנות את שיטת הממשל בישראל. בשם הדמוקרטיה אני רוצה לחזק את כולנו. יש דרך ארוכה לבסוף הדרך מנצחת והאמת שלנו. נמשיך להפריח את כל חלקי יהודה שומרון בבית אל ובכל מקום".