שר הביטחון בני גנץ ימריא מחר בשעות הלילה לביקור בזק של יום בוושינגטון במשרד ההגנה האמריקאי, במהלכו ייפגש עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין ועם היועץ לביטחון לאומי ג׳ייק סאליבן, עמם ידון על הגרעין האיראני, לצד נושאים נוספים כמו מבצע שומר החומות, עניינים אזוריים ורכש ביטחוני עבור צה"ל.

בפגישות ינהל גנץ שיח אסטרטגי בנושא ההסכם המתהווה עם איראן, שמירה על העליונות הביטחונית של ישראל ויציבות המזרח התיכון.
עוד עתיד גנץ לדון עם בכירי הממשל על התוכנית שגיבש במערכת הביטחון להבאת שקט ארוך טווח ברצועת עזה והשבת השבויים והחללים, תוך חיזוק ברית המתונים והרשות הפלסטינית.

נסיעתו של גנץ לארה"ב תתקיים על רקע המסר שהעביר ראש הממשלה בנימין נתניהו לממשל האמריקאי כשמוקדם יותר היום, במהלך טקס חילופי ראש המוסד, אמר כי ישראל תפעל נגד התחמשות איראן בנשק גרעיני גם במחיר של חיכוך עם ארצות הברית. "בין אם לאיים עלינו ישירות בהשמדה של מדינה קטנה ומרוכזת בנשק אטומי, או בין אם לאיים עלינו בעשרות אלפי טילים או רבבות טילים שמגובות במטרייה גרעינית. זה איום שמאיים על המשך המפעל הציוני, ועלינו להילחם באיום הזה ללא סוף", אמר. 

בהמשך דבריו אמר נתניהו כי לא יהסס להתעמת עם הבית הלבן בנושא. "אם אנחנו נצטרך לבחור, אני מקווה שזה לא יקרה, בין חיכוך עם ידידתנו הגדולה ארצות הברית לבין סילוק האיום הקיומי - סילוק האיום הקיומי גובר", אמר נתניהו. "זה נופל קודם כל עליכם, על ההנהגה המדינית של מדינת ישראל, ועליכם דדי - אתם צריכים לעשות הכל, אבל הכל, כדי להבטיח שבשום מצב איראן לא תתחמש בנשק גרעיני".

שר הביטחון בני גנץ מתח ביקורת על דברי ראש הממשלה ואמר בתגובה כי המחלוקות עם הממשל בארצות הברית לא ייפתרו "בשיח מתריס שפוגע בביטחון ישראל", אלא בדיאלוג בין הצדדים שייערך בתוך "חדרים סגורים", כדבריו. בנוסף, הגדיר גנץ את הממשל האמריקאי כ"ידיד אמת של ישראל".