מתכוננים ליום חג: מחר (חמישי) ייערכו בכנסת הבחירות לנשיאות המדינה בישיבת מליאה מיוחדת, במהלכה יצביעו הח"כים באופן חשאי לאחד משני המועמדים לתפקיד הנשיא/ה ה-11, מרים פרץ ויצחק (בוז'י) הרצוג. 

שני המועמדים צפויים להגיע למשכן מחר בשעות הבוקר. בשעה 11:00 יפתח יו"ר הכנסת יריב לוין, את ישיבת המליאה המיוחדת ותחל ההצבעה, מיד לאחר מכן תצא המליאה להפסקה, במהלכה יספרו הקולות. בתום הספירה תחודש הישיבה ויו"ר הכנסת יכריז על התוצאות.

ככל שיהיה צורך בכך, יתקיימו סבבי בחירות נוספים, בהתאם לחוק יסוד: נשיא המדינה. כשתיוודע התוצאה הסופית יצאו יו"ר הכנסת לוין ופמלייתו לאולם בו תשהה המנצח או המנצחת, שם יודיע לנשיא/ה הנבחר/ת רשמית על תוצאות ההצבעה ויברך אותו או אותה.

בחירות לנשיאות בכנסת (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
בחירות לנשיאות בכנסת (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

 מטעמה של מרים פרץ נמסר כי היא תבלה את הבוקר בחיק משפחתה, ללא סיקור תקשורתי, ותגיע לכנסת בשעה 09:00. ברחבת הכניסה לכנסת ייערך מפגן תמיכה במרים, בכיכר הסמוכה למשרד האוצר.

בשעה 09:30 צפויה מרים להיכנס לכנסת, ותערוך פגישות נוספות עם חברי כנסת במשכן. בשעה 10:45 תעלה מרים, בליווי ילדיה, ליציע שבמליאת הכנסת, ושם תמתין עד לסיום ההצבעה. עם סיומה תעבור מרים לאולם "נגב" עד לקבלת התוצאות הסופיות של ההצבעה.

מרים פרץ (צילום: מאיר אליפור)
מרים פרץ (צילום: מאיר אליפור)