חוק התפילין - פייק ניוז? ביקורת ציבורית רבה על חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) לאחר שהניחה על שולחן בית הנבחרים הצעת חוק שנויה במחלוקת, הנוגעת לשידול להחזרה בתשובה של קטינים. על פי הצעת החוק, 6 חודשי מאסר יינתנו למי שינסה לגרום לצעירים להניח תפילין באופן פומבי, לצד פעולות שונות. על הסערה הזו הגיב אורי זכי, יו"ר הנהלת מרצ, בן זוגה של זנדברג, בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM הבוקר (רביעי): "כמובן שזה פייק ניוז, אין הצעת חוק".

"הצעת החוק לא מדברת על תפילין, אני עצמי מניח תפילין כל בוקר", סיפר זכי. "הבית שלנו, תמר היא חילונית אתאיסטית אבל אני אדם מאוד מסורתי ותמר מאוד מכבדת את זה, בבית שלנו לדוגמה היא מדליקה נרות עבורי בשבת, עושים קידוש הבית שלנו כשל"פ. להגיד על תמר שהיא יוצאת נגד הנחת תפילין? מצאו את השמאלנית הכי לא מתאימה לזה. הצעת החוק הזאת היא חלק ממכונת השנאה שהופעלה מבלפור, זה התחיל ביום ראשון בנאום של נתניהו". 

"בנאום ההיסטריה שלו, נתניהו הראה שהוא יודע שהוא הולך לאבד את בלפור. הוא התחיל בשקר שתמר זנדברג הולכת להיות בקבינט הביטחוני וזו תהיה סכנה לישראל. זו תהיה ברכה לישראל אבל זה לא נכון והוא ידע שזה לא נכון. אחרי זה החברים של ינון מ-0404, הצל וכל הדברים האלו העלו מהאוב, באמת עשו מאמץ עילאי תחקירני, למצוא הצעת חוק שמדברת על שידול אסור של קטין לחזרה בתשובה", המשיך.

"הציגו את זה כביכול שהצעת החוק קובעת שהנחת תפילין היא עבירה פלילית או משהו כזה. בן הזוג שלה כל בוקר מניח תפילין, אני מסרב להשתתף במסע ההסתה שיוצא ממכונת השנאה של בלפור. היא לא העלתה את הצעת החוק הזאת. מי ששם את הצעת החוק במקור זה חיים רון. במרצ יש נוהג שחברי הכנסת שפורשים מעבירים את הצעות החוק שלהם לחברי הכנסת המכהנים על מנת שתהיה רציפות".

"מתנהל נגדנו מאז מסע ההסתה שהתחיל באיומים על הבת שלי בת השנה ו־3 חודשים בשם רחל. הצעת החוק הזאת, היא שמה אותה על שולחן הכנסת בפעם הראשונה ב-2015, ומאז מעולם לא העלתה אותה להצבעה. אז מה זה הקשקוש הזה? הנושא זה מכונת השנאה של האדם שעומד בקרוב לצאת מבלפור. אני מוכן לעשות דיון על הצעת החוק כשתעלה, אם תעלה. העניין זו מכונת השנאה שפועלת מתוך ההיסטריה של יושבי בלפור ותומכיהם כי הם מבינים שהם קרובים לעזיבת המשכן", סיכם את דבריו.