שעות אחרונות למנדט של לפיד: בשעות הקרובות נדע אם עלה בידם של ראשי מפלגות גוש השינוי להקים ממשלה חדשה. על המאמצים להקמת ממשלה חדשה שבראשה יעמוד יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט ברוטציה עם יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, אמר יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) לגדי נס ברדיו צפון 104.5FM היום (רביעי): "צריך להגיד את האמת - הם פועלים בטרוף השעת להקים ממשלה מוזרה והזויה".

עוד אמר זוהר: "הם עושים את זה ומבינים שהציבור לא ישכח ולא יסלח את מה שהם עשו. הם כנראה מבינים שאיבדו את עתידם הפוליטי, אז הם מוכנים לעשות את הפעולה הזאת, והפעולה הזאת תסכן את המדינה, תסכן את הביטחון ותסכן את הכלכלה. הקמת ממשלה עם הורביץ ומיכאלי זה דבר רע למדינת ישראל".

זוהר תקף: "הממשלה שקמה עכשיו זאת ממשלה נקמה של גדעון סער ובנט בבנימין נתניהו, בנט שיקר את הציבור". והוסיף: "גם לפני הבחירות, וגם בזמן המלחמה הוא שיקר. בישראל לעולם לא ישכחו את השוד לאור יום הזה".



"זה לא הזמן לעשות את כל הניתוחים איפה טעינו", השיב לגדי נס. "במערכת הבחירות האחרונה, בקמפיין שלנו, לא עשינו את העבודה כמו שצריך. לא הצלחנו להוציא את המצביעים שלנו מהבתים, הזנחנו את השטח הליכודי. הקמפיין הלך למקום אחר. ניסיתי להתריע בזמן אמת, ולצערי עמדתי לא התקבלה".

עם זאת אמר: "אני מסתכל קדימה. אני בטוח שהממשלה הזאת תיפול מהר, ואנחנו נחזור להנהגת המדינה בהקדם - חזקים יותר, מחוזקים יותר, עם תמיכה יותר גדולה. הציבור ידע להעריך מה נתניהו והליכוד עשו למדינת ישראל".

מיקי זוהר ומנסור עבאס (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
מיקי זוהר ומנסור עבאס (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

באשר ל"מלחמות הירושה" הצפויות במפלגתו של זוהר, אמר: "אינני יודע להגיד לך מה יהיה. אני יודע דבר אחד - מתפקדי הליכוד בחרו בנתניהו פה אחד, ורק מתפקדי הליכוד הם אלה שיקבעו מי ראש המפלגה. לא סער ולא לפיד יגידו לנו 'תחליפו ראש'. הליכוד היא התנועה הדמוקרטית היחידה שנשארה במדינת ישראל. מה שחשוב זה שהדמוקרטיה תשמר בתנועה".

"ברגע שיהיו בחירות להנהגת הליכוד", המשיך זוהר, "הדברים מאוד ברורים. נתניהו הוא המוביל. הוא מקבל את התמיכה מרוב חברי הליכוד, ואני מניח שאם תהיה התמודדות נוספת - נתניהו יבחר שוב. עם כל הרצון של היריבים הפוליטיים שלנו לנטרל את נתניהו, הדבר לא פשוט כמו שהם חושבים".