בעקבות בחירותו לנשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג צפוי לפנות את תפקידו כיושב ראש הסוכנות היהודית ב-9 ביולי. ועדת בחירה מיוחדת בת 10 חברים תיבחר בקרוב על ידי חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית ותבחר את יושב הראש הבא. 

ועדת הבחירה תובל על ידי יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל ותכלול נציגים גם מהתנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות. כמו כן, יהיו בוועדה נציגים של קרן היסוד ושלושה מהפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, כולל יו"ר חבר הנאמנים מיכאל סיגל.

מועמדים אפשריים ששמם הועלה כוללים את חבר הכנסת אלעזר שטרן, שר האנרגיה יובל שטייניץ, הקונסול הכללי לשעבר של ניו-יורק דני דיין, השגרירים לשעבר באו"ם רון פרושאור ודני דנון, חברי הכנסת לשעבר נחמן שי ומיכל קוטל והאלוף במילואים עמוס ידלין, שפרש מתפקידו כמנכ"ל המכון למחקרי ביטחון לאומי ב-1 במאי.

ניסיון פוליטי נחשב חיוני ליורשו של הרצוג, בגלל הצורך לשתף פעולה עם הממשלה במימון פרויקטים מרכזיים, מה שמספק דחיפה למועמדותו של אלעזר שטרן, המקיים יחסים טובים עם אנשים מכל הקשת הפוליטית ומכהן כחבר כנסת מאז 2013. שטרן הגיע לדרגת אלוף בצה"ל וכיהן כראש אק"א. כמו כן, הוא בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת נורת'ווסטרן.

שטרן, בן הציונות הדתית המשתייך לזרם האורתודוכסי, נתפס בעין יפה גם אצל אנשי התנועה הרפורמית בארצות הבית, זאת בגלל השקפותיו הליברליות. מנהיג יש עתיד, יאיר לפיד, לא השאיר הרבה משרות קבינט לחברי מפלגתו שלו בשיחות הקואליציוניות. עזיבתו של שטרן עשויה לסייע לשרים בתוך יש עתיד.