בדרך לרעידת אדמה פוליטית? לאחר ההודעה של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, לפיה עלה בידו להרכיב ממשלה, במפלגת ימינה משוכנעים כי חבר הכנסת ניר אורבך לא יצביע נגד הקמתה. עם זאת, יו"ר ימינה נפתלי בנט נפגש היום בביתו ברעננה עם אורבך, ועל פי ההערכות דרש מחבר הכנסת להתפטר לאלתר מהכנסת אם לא יחזור בו. מחר בשעה 10:00 סיעת ימינה תתכנס לישיבה בביתו של יו"ר המפלגה.

לאחר הפגישה אמר אורבך: "נפתלי ואני הולכים יחד בדרך נאמנה ומשותפת מזה שנים ארוכות. הצטרפתי לימינה בראשות נפתלי בנט עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל. אעשה הכל כדי שזה יצליח. אין לי שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין".

בתוך כך, פעילי ליכוד הקימו אוהל מחאה מחוץ לביתו של אורבך. היום יגיעו לשם ב-17:00 כ-500 בנות אולפנה ועוד מאות תומכים בבית היהודי שקוראים לאורבך לא להצטרף לממשלה. מנגד, גם בתנועות השמאל, בהן "קריים מיניסטר", מתכוונים להגיע למקום ולהפגין מחוץ לבית. בנוסף, צפויים להגיע למקום שרים בכירים מהליכוד, בהם אלי כהן. הם מתכוונים לקרוא לו לא להצטרף לממשלה.

אוהל המחאה מחוץ לביתו של ניר אורבך בפתח תקווה (צילום: י. כהן)
אוהל המחאה מחוץ לביתו של ניר אורבך בפתח תקווה (צילום: י. כהן)

המחאה מחוץ לביתו של ניר אורבך בפתח תקווה (צילום: י. כהן)
המחאה מחוץ לביתו של ניר אורבך בפתח תקווה (צילום: י. כהן)

כזכור, מספר שעות לאחר הודעתו של יו"ר עתיד, יאיר לפיד, לפיה עלה בידו להרכיב ממשלה, הגישה הבוקר מפלגת "יש עתיד" למזכירות הכנסת מסמך עם 61 חתימות של חברי הגוש, בדרישה להחליף את יו"ר הכנסת יריב לוין. ואולם, זמן קצר לאחר מכן ביקש אורבך למשוך את חתימתו בטענה שלא ידע על המהלך. יש להסביר כי מדובר בטופס כללי שנחתם מראש.

בתוך כך, חה"כ מתן כהנא התייחס הבוקר (חמישי) בראיון ב-103FM להתפתחויות הפוליטיות האחרונות, ואמר כי אורבך לא יסכל את הקמת הממשלה.

בראיון בתכנית של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM אמר כהנא כי "ניר אורבך ונפתלי בנט חברים הרבה שנים, הם הולכים דרך ארוכה בפוליטיקה, בעצם מהיום שבו נפתלי נכנס לפוליטיקה. זה לא סוד שלניר המהלך הזה קשה יותר, והם דיברו וידברו, ואני משוכנע שבעזרת השם נוכל להקים את הממשלה הזו". 

"דיברתי עם ניר אורבך, הוא חבר קרוב. ממה שאני יודע הוא לא יעצור את הקמת הממשלה, ובעזרת השם נוכל להשביע אותה בזמנה ובעתה", הוסיף כהנא.

מתן כהנא (צילום: פלאש 90)
מתן כהנא (צילום: פלאש 90)

מנגד, בציונות הדתית סבורים כי יש היתכנות לכך שאורבך ישנה את דעתו. בהקשר זה אמרה בגל"צ חברת הכנסת אורית סטרוק כי "מספיק חבר כנסת אחראי אחד. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שלפחות אחד יחזור בתשובה מהפשע הזה".

היא הוסיפה כי "אנחנו נהיה המדינה היחידה בעולם שהאויבים שלה יושבים בתוך הממשלה שלה. אין דבר כזה. טקס החתימה שהיה אתמול ייזכר לדיראון עולם".

מנגד, חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) אמר הבוקר בראיון בגל"צ כי הוא "מאמין שתקום ממשלה". מקלב הסביר כי "יש יעד מחבר לכולם - לראות את נתניהו אורז את המזוודות מבלפור. ברגע שהדבק הזה לא יהיה, מהר מאוד, בגלל הקוטביות בין המפלגות, זה לא יחזיק מעמד".