לאחר שיאיר לפיד הודיע אמש לנשיא המדינה ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה, עושה רושם כי הליכוד נמצא בדרכו לאופוזיציה לראשונה זה 12 שנה. הבוקר (חמישי) שוחחה השרה לשעבר מטעם הליכוד, לימור לבנת, שעזבה את המפלגה לאחרונה, עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM.

ראשית נשאלה לבנת האם נתניהו יעשה כל מאמץ מהאופוזיציה להפיל את הממשלה, והשיבה: "אני מסכימה שנתניהו כיו"ר אופוזיציה הוא הערובה הטובה ביותר להמשך שרידותה של ממשלת השינוי. בהנחה שאכן תקום ויצליחו להשביע אותה, והיא תצליח לעבור את המשוכה של הימים הקרובים עד להשבעתה, אבל יש עוד נקודה חשובה. מבטיחה שיהיה קשה להפיל אותה - כדי להפיל ממשלה צריך אי אמון קונסטרוקטיבי, כלומר הצבעת אי אמון של 61 ח"כ שמצביעים כולם בעד ראש ממשלה שהם מסכימים עליו. מאיפה בדיוק תביא האופוזיציה בראשות נתניהו 61 אצבעות שכולם כאיש אחד מצביעים עבור ראש ממשלה אלטרנטיבי בהסכמה? כדי שהממשלה תתפרק על ידי זה שהאופוזיציה תפרק אותה, זה לא יכול לקרות, רק אם תהיה התפרקות פנימית של ממשלת השינוי כאשר אחת מהסיעות תגיד אני יותר לא במשחק, זה עניין אחר לגמרי".

לימור לבנת (צילום: פלאש 90)
לימור לבנת (צילום: פלאש 90)

לאחר מכן נשאלה לבנת האם חברי הכנסת של הליכוד ינסו להביא להחלפתו של נתניהו: "אין לי תשובה מוחלטת, מצד אחד יש ניצנים, בהחלט יש אי שביעות רצון בקרב לא מעט חברים בתוך הליכוד מהמצב שהליכוד נקלע אליו. מצד שני, כל עוד הוא יו"ר האופוזיציה, ייקח זמן כדי לראות איך ממשלת השינוי עובדת. הוא יספר שאוטוטו הוא מפרק את הממשלה וחוזר לשלטון, הם פוחדים ממנו, יראים שמא באמת אולי הוא יחזור, הוא האיש החדש, הקוסם מארץ עוץ וכו' וכו'. כמו שהם שותקים עכשיו, מנזר השתקנים בשנתיים האחרונות בו איש לא מעז לצייץ, להגיב, להרי את ראשו זה מדהים אותי כל פעם מחדש איך הוא מביא את השרים וח"כ לעמוד איתו בביהמ"ש המחוזי כשהוא מחרף ומגדף את מערכת המשפט והפרקליטות".

"אני הייתי שרה בממשלת נתניהו כבר ב-96 בממשלה הראשונה בה כיהן כרה"מ ואנחנו קמנו ומתחנו ביקורת מאוד חריפה עליו בפרשת בראון ובנושאים אחרים, הצבענו נגדו, לא פחדנו, לא רעדנו. זה לקח עוד עשרות שנים עד שפרשנו, אבל לא היה צריך להרחיק לכת בשביל זה, כחלון לא מצא עצמו בחוץ? סער? לא מדובר רק עליי ועל מרידור או בני בגין. הוא באופן סדרתי דאג לזה שמי שקצת חרג מהשורה או קצת איים על מנהיגותו לדעתו ימצא את עצמו בחוץ. אני אומרת שלא חששנו להגיד או למתוח ביקורת או להתנגד להצעות שהוא הביא", הוסיפה לבנת.